مشهد- مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی در سی‏امین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران را اعلام کرد.

برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین سعیدی با اشاره به برگزاری پنج برنامه فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران، بیان کرد: معرفی تازههای نشر مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی به عنوان اولین برنامه از سلسله برنامههای فرهنگی انتشارات به‌نشر با مشارکت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از ساعت ۱۴ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز جمعه، پانزدهم اردیبهشت ماه، در «سرای اهل قلم» با حضور بیش از ۸۰ نفر از علاقهمندان و دوستداران کتاب برگزار می شود که در آن جدیدترین عناوین کتاب مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی به علاقهمندان معرفی میشود.

گردهمایی تصویرگران کودک و نوجوان

وی با بیان اینکه «سالن کودک و نوجوان» سرای اهل قلم از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ روز یکشنبه، هفدهم اردیبهشت ماه میزبان میزگرد «تصویرگری کتاب‌های دینی کودک و نوجوان» است، افزود: این برنامه با حضور حدود ۲۵ نفر از تصویرگران کودک و نوجوان برگزار می شود.

سعیدی گفت: از ساعت ۱۵ تا ۱۷ همین روز، در این سالن، کارگاه آموزشی «تصویرگری کتب دینی کودک و نوجوان» برگزار شده و در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به برگزاری نشست «هماندیشی جایگاه نشر استانی در نشر ملی» با مشارکت این مرکز و مؤسسه معیار سخن استان گیلان و کمیته فعالیت‌های علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب، افزود: این نشست یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در «سرای اهل قلم» تدارک دیده شده است.

تجلیل از  هشت خادم عرصه نشر

سعیدی بیان کرد: همچنین در این نشست برای اولین بار به پیشنهاد به‌نشر، با تصویب و سفارش کمیته فعالیت‌های علمی و فرهنگی نمایشگاه و مشارکت مؤسسه فرهنگی معیار سخن از هشت نفر از «خادمان نشر» چهار استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، گیلان و قم به صورت نمادین تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم در قالب آیین نکوداشت خادمانی که از دنیا رفتهاند و آیین بزرگداشت خادمان در قید حیات برگزار خواهد شد و در این مراسم نکوداشت از مرحوم عباس سعیدی رضوانی؛ اولین مدیرعامل مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی و «رضا رجب‌زاده» مؤسس و مسئول کتابفروشی انتشارات امام به عنوان خادمان نشر خراسان رضوی تجلیل میشود.

کودکان نویسندگان کتاب‌هایشان را می‌شناسند

این مقام مسئول با بیان اینکه در غرفه کودک و نوجوان انتشارات آستان قدس رضوی هم در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، همه روزه برنامههای متنوع فرهنگی و امضای کتاب برگزار میشود، گفت: در این غرفه همانند سال‌های گذشته هر روز، حداقل یک نفر از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان که با بهنشر همکاری کردهاند، حضور دارند و بازدیدکنندگان میتوانند با آن‌ها دیدار و گفت وگو کنند.

سعیدی برگزاری «مسابقات رنگآمیزی و تصویرگری از حرم» برای کودکان را به عنوان یکی دیگر از برنامههای غرفه کودک و نوجوان انتشارات بهنشر اعلام کرد و افزود: اهدای بستههای فرهنگی به کودکان و نوجوانان، تهیه طوماری از دلنوشتههای کودکان و نوجوانان خطاب به امام رضا(ع) و اهدای جوایز و ... نیز از برنامههایی است که در غرفه کودک و نوجوان انتشارات بهنشر برگزار میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.