رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه این روزها مهمترین مشکل کارگران امنیت شغلی است گفت:میانگین دریافتی کارگران یک میلیون و دویست هزار تومان است که با خط فقر ۲.۵ میلیون تومانی، یک میلیون و سیصد هزار تومان است فاصله دارد.

کارگران ۱.۳ میلیون تومان کمتر از خط فقر حقوق می‌گیرند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  غلامرضا عباسی، با تأکید بر اینکه این روزها مشکل اصلی کارگران امنیت شغلی است گفت:کارگر علاوه بر امنیت شغلی، نیاز دارد که کشور برای او ارزش قائل باشد.

عباسی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که فاصله دخل و خرج کارگران را کم کنیم گفت: میانگین دریافتی کارگران در کشور یک میلیون و دویست هزار تومان است که با خط فقر که ۲.۵ میلیون تومان است، یک میلیون و سیصد هزار تومان فاصله دارد.  

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران بیان کرد: کارگران با توجه به معیشت فعلی واقعا نیاز دارند که حقوقشان افزایش یابد ولی باید این افزایش حقوق به گونه ای باشد که نه جامعه کارگری آسیب ببیند نه کارگران.

عباسی گفت: وقتی تولید داخلی راه بیفتد اقتصاد داخلی شکوفا می شود که برای اینکار باید توان کارگری ارتقا یابد. دربرنامه ششم برنامه ریزی شده که امیدواریم محقق شود. کارگران نیاز به حمایت دولت و کارفرمایان دارند تا تولید شکوفا شود. در افزایش دستمزد یکی تورم مطرح است یکی معشیت مردم که باید مد نظر باشد.  

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران با بیان اینکه امنیت شغلی نگرانی و استرسی را به جامعه کارگری وارد کرده است گفت:در اوایل انقلاب ۹۵ درصد کارگران دائمی بودند و ۵ درصد موقت اما در حال حاضر این امر برعکس شده است که حدود ۹۵ درصد کارگران به صورت قراردادی هستند و ۵ درصد دائمی اند، قراردادهای سفید امضا داریم که بر اساس آن قراردادهای سه ماهه و شش ماهه نیز امنیتی برای کارگران نمی گذارد و همه این ها نه تنها در زندگی و معیشت کارگر تاثیر می گذارد، بلکه ناامنی در تولید و روند کار نیز بی تاثیر نیست.  

عباسی با بیان اینکه امنیت شغلی از اساسی ترین اقداماتی است که دولت دوازدهم باید در دستور کار قرار دهد گفت: شغلی یکی از اساسی ترین کارهایی است که دولت ها باید توجه داشته باشند و از سال ۶۹ تاکنون هنوز آیین نامه تدوین نشده است درحالیکه هنوز آیین نامه قبلی اصلاح نشده است نباید آیین نامه جدید تدوین کرد.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.