معدن زغال سنگ آزادشهر به علت عدم ایمنی و انتشار گاز متان دچار انفجار شد؛ عملیات امدادی همچنان ادامه دارد، هم‎اکنون از فاصله ۵۰ متری ورودی تونل اصلی بوی گاز استشمام می‎شود و طبق گزارش‌ها همه ۳۵ کارگر محبوس در تونل جان باختند.

همه ۳۵ کارگر محبوس شده در معدن جان باختند/ ۲۱ جنازه از زیر آوار خارج شده است/ عملیات برای خارج کردن اجساد ادامه دارد/ آخرین اسامی مصدومان+تصاویر حادثه

به گزارش «قدس آنلاین» ساعت ۱۱.۵۰ دقیقه ظهر امروز انفجاری در معدن زغال سنگ در منطقه خوش‌ییلاق استان گلستان به وقوع پیوست که طی آن تعدادی از کارگران مصدوم و تعدادی نیز در زیر آوار محبوس شدند. تلاش امدادگران برای نجات حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

برگزاری جلسه شورای تامین 

۰۲.۲۴/ دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان گلستان: قرار است جلسه شورای تامین با حضور وزیر کار و وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل حادثه انفجار معدن آزادشهر برگزار شود.

۰۲.۱۱/ نیروهای امدادی همچنان در حال خارج کردن اجساد از داخل معدن هستند.

۰۱.۴۰/ عملیات اکسیژن رسانی به اعماق معدن در حال انجام است. آواربرداری همچنان ادامه دارد.  

۰۱.۰۰/ وزیر کار اعلام کرد: در حادثه انفجار معدن ۳۵ کارگر جان باختند.

حدودا ۱۴ جسد دیگر در معدن است

۰۰.۲۰/ با انتقال ۲۱ جسد از کارگران معدن ذغال سنگ یورت آزادشهر عملیات انتقال اجساد به شهرستان آزادشهر آغاز شد.

هم اکنون ۱۶ جسد از طریق آمبولانس به شهرستان آزادشهر و شهرهای اطراف انتقال یافتند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان حدود ۳۲ تا ۳۵ معدن در حادثه انفجار در داخل معدن محبوس شدند و ۲۱ جسد کشف شده از این تعداد است.

وی تصریح کرد: حدودا ۱۴ جسد دیگر در معدن است که احتمالا این آمار کمی بیشتر باشد.

تائید مرگ ۲۱ معدنچی

۰۰.۱۰/ مدیرکل مدیریت بحران استاتن گلستان مرگ ۲۱ معدنکار را تائید کرد.

۲۳:۰۰/ رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان: این جنازه‌ها مربوط به معدن‌کارانی است که برای کمک به مصدومان وارد معدن شده بودند و این آمار مجزا از ۳۲ معدن‌کار حبس شده در معدن است. هم اکنون ۶۰۰ متر از معدن پاکسازی شده و در حال حفر معدن تا ۱۵۰۰ متر هستند. هنوز وزیر صنعت و وزیر کار در محل حادثه حاضر نشده‌اند.

خروج ۲۱ جنازه از زیر آوار

۲۲:۴۵/ رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان : لحظاتی پیش ٢١ جنازه از معدن خارج شده است. این حادثه تاکنون ٦٩ مصدوم داشته است.

۲۱.۲۰/ مدیرکل بحران گلستان: امکان انفجار دوباره معدن وجود دارد. مردم به محل حادثه نزدیک نشوند.

آخرین آمار از تعداد محبوس شدگان

۲۰.۴۰/ صادقعلی مقدم مدیرکل مدیریت بحران گلستان: طبق آخرین بررسی‌های و اطلاعات دریافتی از مسوولان شرکت زغال سنگ یورت آزادشهر تعداد محبوس شدگان در این معدن ۳۵ نفر اعلام شد.

آمار ضد و نقیض درباره کشته‌های حادثه معدن

۲۰.۰۰/ رضا صابری رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با اعلام اینکه تا این لحظه هیچ مصدومی در حادثه انفجار معدن آزادشهر فوت نکرده است، گفت: اسامی افراد منتقل شده به بیمارستان شهید مطهری و وضعیت آن نیز اعلام شده است.

«وان تراتور» به کمک امدادگران معدن آزادشهر آمد

۲۰.۰۳/ با اضافه شدن دستگاه هوادهی پیشرفته (وان تراتور) کار دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر سرعت بیشتری گرفت.
این دستگاه مخصوص تجهیزات فنی تونل است و کمک می‌کند اکسیژن سریع‌تر وارد تونل ورودی معدن شود.
راه ورودی و خروجی معدن زمستان یورت آزادشهر فقط از یک تونل بود که به همین علت کار امداد و نجات را سخت کرده است.

اسامی ۲۸ نفر دیگر از حادثه‌دیدگان 

۱۸.۲۰/ اسامی ۲۸ نفر دیگر از حادثه‌دیدگان: عباس عادلی، روح‌الله سوسرایی، حسن علیخانی «شاه‌رضا»، علی‌محمد کمال‌وطن، حسین میردار، حسن علیخانی «برزعلی»، حسین محمودی، شهمرادی، تقی طاهردوست، خادم میردار، علی گنجی‌وطن، مهدی اونق، عزت نکویی و سیدمحمد میرعرب از جمله مصدومان این حادثه هستند.

از دیگر حادثه‌دیدگان اسامی عقیل سوسرایی «یحیی»، جهانگیر سارانی، علی مسعودی، حسن رجبلو، محمد نصرتی، محسن زمانی، حسن سوسرایی «رمضان»، حبیب کمالی، قدرت نکویی، علی قانچی، عبدالله محمدی، علی‌اصغر علیخانی، حسن مسعودی و موسی بهشتی به چشم می‌خورد.

تونل آسیب دیده و امدادرسانی به سختی انجام می‌شود

۱۸.۱۲/ مدیرکل بحران گلستان: علی‌رغم نیروهای امدادی که از شهرهای گوناگون از صبح فرستاده شده، نجات کارگران محبوس در معدن زمستان یورت انجام نگرفته و تونل آسیب دیده است.
کار بسیار پیچیده است و هر اشتباهی ممکن است فاجعه به بار بیاورد. لذا کار آهسته و با دقت انجام می‌شود.
امیدواریم افراد محبوس زنده باشند ولی تا زمانی که به تونل دست پیدا نکنیم نمی‌توان چیزی گفت.

تشکیل اتاق بحران

۱۷.۵۰/ اتاق بحران استان با حضور استاندار گلستان در محل حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر تشکیل شد.  

جسد ۲ کارگر از زیر آوار خارج شد

۱۷.۴۰/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان: هفت نفر از کارگرانی که برای نجات مجروحان و محبوس شدگان به داخل عمق تونل رفته بودند دچار مشکل تنفسی شده و توسط بالگرد به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دو جسد از کارگران معدن‌کار از زیر آوار خارج شده است از بستری شدن ۲۵ کارگر معدن زغال‌سنگ در بیمارستان خبر داد.

کارگران در عمق ۱۸۰۰ متری حبس شده‌اند

۱۷.۲۰/ مدیرعامل هلال‌احمر گلستان: نیروهای امدادی تنها تا عمق ۸۰۰ متری معدن زمستان یورت رسیده‌اند/ کارگران در عمق ۱۸۰۰ متری حبس شده‌اند.

آغاز حفر تونل فرعی برای دسترسی به معدنچیان محبوس شده

۱۷.۱۱/ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان: آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ آزادشهر آغاز شد. وجود گاز زیاد در تونل معدن دسترسی به معدنچیان محبوس شده را دشوار کرده است.

انتقال ۳۶ مصدوم به بیمارستان

۱۷.۱۰/ پیر حسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس: در این حادثه ۳۶نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۹ مصدوم به بیمارستان حضرت معصومه آزادشهر منتقل شدند و ۱۱مصدوم هم به بیمارستان خاتم انبیا گنبد و ۵مصدوم نیز به بیمارستان شهید مطهری گنبد انتقال یافتند.

به کارگران محبوس شده دسترسی وجود ندارد

۱۷.۰۰/مدیرکل مدیریت بحران گلستان: نیروهای امدادی هنوز به کارگران محبوس شده در معدن زمستان دسترسی ندارند/ این کارگران در عمق ۱۸۰۰ متری حبس شده‌اند.
سپاه برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه وارد میدان شده و نخستین مرحله خروج مصدومان توسط سپاه صورت گرفته است.

تا این لحظه این حادثه هیچ فوتی نداشته است 

۱۶.۱۰/ سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با فارس: فوت کارگر معدن هنوز مورد تأئید ما نیست. ۱۹ مصدوم به بیمارستان حضرت معصومه و ۹ مصدوم به بیمارستان گنبد قائم منتقل شدند. ۵۰ نفر در ضلع جنوبی و ۴۰ نفر در ضلع شمالی معدن محبوس هستند.

حضور نیروهای امدادی در محل ریزش معدن/جزئیات در دست نیست

۱۶.۰۸/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نیروهای امدادی در محل حادثه ریزش معدن زغال سنگ حضور دارند اما جزئیات حادثه هنوز در دست نیست.
بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، گفت: به گفته مسئولان حاضر در محل حادثه، نیروهای هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند.

وی تصریح کرد: نیروهای مدیریت بحران و امدادی از مرکز استان به سمت آزادشهر حرکت کرده‌اند و در محل مستقر شده اند.

سعیدی گفت: جزئیات دقیق از علت حادثه و تعداد تلفات آن هنوز به دست نیامده و در حال بررسی اوضاع هستیم.

احتمال مسمومیت با گاز برای نیروهای امدادی معدن گلستان/ اعزام تیم‌های فنی و سگ‌های زنده‌یاب به محل انفجار

۱۶.۰۰/اسدالله قره‌خانی الوستانی نماینده مردم علی‌آباد کتول در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با اشاره به حادثه انفجار امروز در معدن ذغال‌سنگ آزادشهر گلستان اظهار داشت: هنوز آمار دقیقی از مصدومان و محبوس شدگان این حادثه مشخص نیست چرا که اگر تغییر شیفت در مدت زمان انفجار رخ داده باشد امکان افزایش آمار مصدومان یا کاهش آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد بی‌احتیاطی سیم‌های فنی سبب بروز این حادثه شده باشد گفت: همه نهادها اعم از هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی و ... مشغول فعالیت بوده تا اقدامات لازم را جهت کمک به حادثه‌دیدگان انجام دهند.

قره‌خانی الوستانی با اشاره به اینکه احتمال مسمومیت با گاز برای تیم‌های فنی که جهت کمک به حادثه‌دیدگان رفتند وجود دارد گفت:‌از استان‌های همجوار سگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های فنی به منطقه حادثه‌دیده اعزام شدند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول خاطر نشان کرد: در صورتی که کمک به حادثه‌دیدگان با دقت انجام نگیرد احتمال بروز حادثه مجدد وجود داشته و ممکن است خود نیروهای امدادی نیز دچار مشکل شوند.

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر

۱۵.۱۰/ رئیس کل دادگستری گلستان: علت حادثه در دست بررسی است و هنوز گزارشی مبنی بر عمدی بودن آن اعلام نشده است.

اسامی مصدومان حادثه تا این لحظه

۱۵.۰۰/ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور اسامی مصدومین حادثه انفجار معدن زغال سنگ آذرشهر را به شرح زیر اعلام کرد:

علی گنجی‌وطن، محمد میرعرب، عزیز نکویی، تقی جلاهردوست، خادم میردار، حسین محمودی، مهدی اونق، حسین میرداروطن، حسن علیخانی، محمد نصرتی، علی مسعودی، جهانگیری سارانی.

احتمال محبوس شدن ۸۰ کارگر/ انتقال مصدومان به بیمارستان حضرت معصومه آزادشهر

۱۴.۵۰/ پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در رابطه با حادثه انفجار در معدن ذغال سنگ گلستان گفت: از زمان وقوع انفجار تا این لحظه ۱۲ کارگر معدن سالم از زیر آوار درآمده و ۴ نفر به بیمارستان حضرت معصومه(س)  آزادشهر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این معدن شامل دو قسمت بوده که ۴۰ نفر در یک قسمت معدن و ۳۰ تا ۴۰ نفر دیگر در سمت دیگری از معدن گرفتار شدند، عنوان کرد: وضعیت یک نفر از مصدومین به شدت وخیم بوده و سایر مصدومان نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار مشکل شده‌اند.

کولیوند خاطرنشان کرد:‌ اورژانس  ۱۴ دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرده و نیروهای ما در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول کمک به حادثه دیدگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: اخبار تکمیلی در این زمینه بزودی اعلام می‌شود.

انفجار در معدن زغال‌سنگ در گلستان/۴۰ کارگر در زیر آور محبوس هستند

۱۴.۱۵/شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه احتمالاً ۵۵ نفر در اثر این انفجار دچار حادثه شده‌اند، گفت: آمار اولیه مصدومان ۱۵ نفر بوده که ۶ نفر آنها توسط اورژانس و هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند.  

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: طبق گزارش کارگران حاضر در معدن، احتمالاً ۴۰ نفر زیر آوار محبوس شده که ۶ تیم عملیاتی در حال کمک به حادثه دیدگان هستند.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.