۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 525799

خط قرمز- سعید کوشافر: دو مأمورنما که اقدام به زورگیری از شهروندان مشهدی می‌کردند، با تلاش و درایت مأموران آگاهی خراسان رضوی شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند تا پس از صدور حکم راهی زندان شوند.

کشف نقشه زیرکانه دو زورگیر در لباس مأموران پلیس

به گزارش خبرنگارخط قرمز سرهنگ حمید رزمخواه، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این پرونده می‌گوید: ماجرا از جایی شروع شد که مردی با شکایت از دو مأمورنما راهی آگاهی شد. این مرد در تحقیقات ابتدایی به افسران زبده آگاهی گفت که در خانه‌اش بوده که صدای زنگ خانه به صدا درمی‌آید و از او می‌خواهند مقابل در حاضر شود، مرد پس از گشودن در خانه با دو نفر روبه رو می‌شود که او را به داخل خانه انداخته و وارد خانه‌اش شدند. آن‌ها که بی سیم و دستبند همراه خود داشتند خود رامأمور معرفی کرده و تلاش می‌کنند در دل صاحبخانه رعب و وحشت ایجاد کنند تا او از آن‌ها مدارک شناسایی مطالبه نکند یا با پلیس 110 تماس نگیرد تا صحت ادعای آن‌ها ثابت شود. آن‌ها بلافاصله و پس از ایراد چند اتهام به مرد صاحبخانه در حالی که با مقاومت وی روبه رو می‌شدند او را به باد کتک گرفته و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

آن‌ها این مرد را با همین روش تهدید به ضرب و شتم بیشتر وادار می‌کنند تا مبلغ 80 میلیون ریال وجه نقد و تعدادی عابربانک که در کیفش موجود بوده را به همراه رمز تمامی آن‌ها تقدیمشانکند و سپس از خانه خارج شده و متواری می‌شوند.

مرد که چاره‌ای نداشته دست به شکایت برده و در نهایت در مقابل مأموران آگاهی اقدام به بیان مشخصات ظاهری و رفتاری متهمان مأمورنما می‌کند.

پرونده پس از آن توسط کارآگاهان مجرب پاسگاه شمال پلیس آگاهی مورد پیگیری قرار می‌گیرد، آن‌ها بلافاصله و پس از بررسی سخنان مالباخته راهی محل زورگیری می‌شوند و زوایای مختلف این حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

آن‌ها سپس با کمک‌های مالباخته اقدام به چهره زنی و ردیابی یکی از متهمان کرده و در نهایت یکی از این سارقان مأمورنما شناسایی می‌شود، پس از آن عملیات دستگیری این متهم در دستور کار قرار می‌گیرد تا محل اختفای سارق زورگیر شناسایی شود.

کارآگاهان زبردست پایگاه آگاهی شمال مشهد پس از یک سری تحقیقات میدانی وسیع و گسترده و گماردن گشت‌های محسوس و نامحسوس در محل‌های رفت و آمد این سارق مأمورنما، محل اختفای وی را شناسایی کرده و طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی رادر محل اختفایش در حالی که انتظار حضور پلیس را نداشت دستگیر می‌کنند.

این در حالی بود که این متهم حاضر به پذیرش اتهامش نبود و منکر هرگونه جرمی بود، اما این قبیل رفتارها از سوی متهمان و مجرمان برای مأموران مجرب آگاهی قابل پیش بینی بود. بنابراین تحقیقات ادامه یافت و مستندات و ادله لازم برای اثبات جرم به متهم ارائه شده، این در حالی بود که متهم برای دومین بار غافلگیر شده و انتظار کشف این مستندات و ادله را از سوی مأموران نداشت پس به ناچار لب به سخن گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

او در بازجویی‌های بعدی کارآگاهان آگاهی گفت که نقشه سرقت را مدتی قبل با همدستی مردی به نام رضا طراحی کردیم، بنا بر این نقشه قرار بود تحت عنوان مأمور وارد خانه شویم و صاحبخانه را چنان غافلگیر کنیم که هرگز خیال شکایت به سرش نزند، بنابراین به بازار رفتیم و لباس مخصوص مأموران را خریدیم، همچنین اقدام به خرید دستبند و بی سیم کردیم تا ظاهرمان درست مانند مأموران پلیس شود، در مرحله بعد نیاز به یک حکم مأموریت و بازرسی داشتیم که آن را هم با جعل برگه‌های مأموریت آماده کردیم.

همه چیز مهیا بود و فقط باید در زمان مشخصی سراغ صاحبخانه می‌رفتیم. تا اینکه زمانی که منتظرش بودیم رسید و او در خانه تنها بود که به خانه او رفتیم و پول و کارت‌های بانکی‌اش را سرقت کردیم.

متهم دستگیر شده در ادامه اعترافاتش به مأموران گفت: هم اکنون تمام اموال سرقت شده نزد همدستم است.

این متهم سپس مخفیگاه دوستش را لو داد و مأموران پرونده با اطلاعات به دست آمده از این متهم نقشه دستگیری متهم دوم را طراحی کردند و پس از هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات ضربتی علاوه بر دستگیری مأمورنمای دوم در بازرسی از مخفیگاه این متهم اموال مسروقه را کشف و ضمیمه پرونده کردند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.