اهواز- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتخابات تجلی اراده مردم برای در نظام جمهوری اسلامی اداره کشور است.

 انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و اراده سیاسی مردم برای اداره کشور است

به خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در همایش بصیرت مسئولین و فرماندهان آجا در میزبانی قرارگاه عملیاتی جنوب غرب صبح پنجشنبه در تالار مهر ارتش اهواز برگزار شد، طی سخنانی انتخابات را مظهر دموکراسی و مردم سالاری دینی دانست و اظهارکرد: برگزاری انتخابات برکات و آثار بسیار مطلوبی برای کشور از جمله تحکیم بنیان و پایه‌های عظیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.
وی با بیان این که انتخابات نمایش اعتماد مردم به نظام اسلامی است، افزود: انتخابات نشانه نهادینه شدن مردم سالاری دینی و موثرترین وسیله برای تحقق آرمان ها اسن.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان این که انتخابات در ایران اسلامی برخلاف نظام دموکراسی غرب که فرمایشی است همواره با حضور و مشارکت حداکثری و به دست خود مردم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی امسال نیز همانند تمام دوره‌های قبل با حضور حداکثری در انتخابات اراده سیاسی خود را برای اداره کشور به نمایش خواهند گذاشت.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران الگویی از مردم سالاری دینی در مقابل دموکراسی غربی ارائه داد، افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در دیدار اخیرشان با ارتشیان فرمایشاتی در این خصوص داشتند که مردم سالاری را باید در چارچوب معیارهای اسلامی دنبال کرد و جمهوری اسلامی ما مفتخر به برگزاری ۳۴ انتخابات موفق در این چارچوب شده است.
وی در  ادامه به ویژگی‌های انتخابات‌ در نظام جمهوری اسلامی و تفاوت آن با حکومت‌های دموکراتیک غربی پرداخت و در این باره افزود: اولین ویژگی این است که رأی دادن در نظام جمهوری اسلامی ایران یک تکلیف الهی و شرعی به حساب می‌آید و صرفا یک اقدام سیاسی نیست بلکه یک اقدام ریشه‌ای، عقیدتی و الهی است و بر اساس این تکلیف شرعی است که مردم نسبت به سرنوشت خودشان حساس می‌شوند.
وی یادآور شد: دومین ویژگی انتخابات در ایران اسلامی حق الناس بودن رأی مردم است، این امر باعث می‌شود که نه تنها به شکل ظاهری بلکه به شکل عینی و ذهنی امکان تخلف و فساد در انتخابات به کمترین میزان ممکن برسد در حالی که در نظام‌های دموکراتیک غرب چنین دیدگاه الهی و شرعی نسبت به حق الناس بودن رأی مردم وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم سومین ویژگی منحصر به فرد انتخابات در نظام اسلامی را انتخاب فرد اصلح از سوی مردم عنوان و تصریح کرد: این ویژگی نیز در جوامع غربی وجود ندارد.
وی ویژگی‌های لازم برای یک رییس جمهور منتخب در ایران را تدین، امانتداری، صداقت، اخلاص، شجاعت، توانمندی، حلم، استقامت و ایستادگی در برابر دشمن برشمرد و گفت: شخص رییس جمهور در نظام اسلامی صرفا مسئول ساختن و سامان امور دنیوی مردم نیست بلکه در قبال رشد معنویت مردم نیز مسئول است.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه انتخابات موجب ثبات سیاسی در  کشور نیز خواهد شد، افزود: انتخابات سالم سطح رضایتمندی را در کشور افزایش می‌دهد و این مسئله موجب ایجاد تعادل و ثبات و ایجاد امنیت پایدار و موثر در کشور خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تأکید کرد: انتخابات از اهمیت بالا و فراوانی برخوردار است و دشمن نیز به دنبال این است که با مشارکت پایین به کشور ضربه بزند. البته تاکتیک امروز دشمن با گذشته متفاوت شده به طوریکه در گذشته با شیوه تحریم انتخابات در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بودند ولی امروز عنوان می‌شود که به افرادی رأی دهید که تفکراتشان نزدیک به غرب است.
وی در ادامه با برشمردن اهمیت و آثار انتخابات، افزایش کارایی و مقبولیت نظام، ثبات سیاسی و تطبیق بیشتر دیدگاه های دولت و مردم را از جمله آثار برگزاری انتخابات دانست.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: خدا را شاکریم که مردم ما آگاه، هوشمند، هوشیار و زمان شناس هستند و حضوری موثر در انتخابات پیش رو خواهند داشت والبته نتیجه انتخابات هرچه که باشد پیروز نهایی ملت قهرمان ایران اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.