هشترود-قلعه ضحاک هشترود از طرف اداره منابع طبیعی و جنگل داری به حال خود رها شده و توسط عوامل انسانی در حال تخریب و ویرانی است.

قلعه ضحاک توسط عوامل انسانی تخریب در حال تخریب است

به گزارش قدس آنلاین، ‌قلعه ضحاک در۲۰کیلومتری جنوب شرقی شهرستان هشترود در واقع شده و نام محلی آن نارین قالا است. این قلعه علاوه بر اینکه یک سایت تاریخی و فرهنگی می‌باشد از منابع طبیعی و چشم انداز زیبایی نیز برخوردار است که گونه های مختلف نادر گیاهی و جانوری در آن رشد و نمو دارند، اما متاسفانه از طرف اداره منابع طبیعی و جنگل داری به حال خود رها شده و توسط عوامل انسانی در حال تخریب و ویرانی است.

‌یاسین کاسبی یکی از فعالان محیط زیست در این بار می گوید: محوطه قلعه ضحاک وسیع است و برای فعالیت‌های تفرجگاهی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد؛ بنا بر این اداراتی که در بهبود وضعیت این مکان تاریخی دخیل هستند، باید برای نگهداری ار این مجموعه به صورت شبانه روزی تلاش کنند؛ زیرا ارزش استراتژیک آن از نظر جغرافیایی و حیات گیاهی و جانوری بالاست. 

وی افزود: با شروع فصل بهار و رویش انواع گیاهان، شاهد هجوم عشایر با چند 10 هزار گوسفند به این منطقه هستیم که به بهانه اجاره زمین‌های کشاورزی روستاهای مکتو، بایزید، خواجه محمود و روستاهای خالی از سکنه در حال تخریب منابع طبیعی هستند. 

وی ادامه داد: تلاش‌ها و گزارشات سال‌های گذشته در این زمینه بی نتیجه مانده و باز هم سود جویان، در حال از بین بردن مرتع و منابع طبیعی منطقه هستند و متاسفانه شاهد تخریب قلعه ضحاک هستیم. 

کاسبی اظهار کرد: اداره منابع طبیعی طبق قانون متوالی اراضی و منابع ملی، حق هر گونه شکایت کیفری و حقوقی را نسبت به این اراضی دارد و باید بر علیه افرادی که بدون پروانه چراگاهی و یا مازاد بر ظرفیت تعیین شده اقدام  می‌کنند، به دستگاه قضا مراجعه کند و متخلفین را تحت پیگرد قانونی در آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.