مشهد- رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تاکید بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مقرر شده است تا دانشجویان دانشگاه‌های مناطق محروم و دور افتاده که شرایط زیارت بارگاه امام رضا(ع) را ندارند از طریق ظرفیت‌هایی که این بنیاد در اختیار وزارت علوم می‌گذارد، به مشهد مقدس اعزام شوند.

بخش دانشگاهیان جشنواره امام رضا(ع) بین المللی می شود/ دانشجویان دانشگاه های مناطق محروم به مشهد اعزام می شوند

به گزارش قدس آنلاین، رشید جعفرپور افزود: کانون‌های رضوی که هم اکنون در برخی از دانشگاه‌های کشور فعال شده‌اند، با تاکید مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) می‌توانند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بنیاد بهره ببرند.

وی گفت: در خصوص ادامه فعالیت بخش دانشگاهی برای جشنواره سال آینده تاکید بر این است که پژوهش در همایش‌ها و جشنواره‌های دانشگاهی پررنگ‌تر باشد.

به گفته رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، بخش دانشگاهی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از سال آینده جنبه بین‌المللی به خود می‌گیرد.

جعفرپور در این باره توضیح داد: مقرر شده است هشت دانشگاه داخلی با هشت دانشگاه بین‌المللی در کشورهای روسیه، اندونزی، عراق، لبنان و برخی دیگر از کشورها، تفاهم‌نامه‌هایی به منظور شرکت در این جشنواره به امضا برسانند.

وی با اینکه برای جشنواره پانزدهم ۳۲ دانشگاه کشور در قالب جشنواره و همایش همکاری کردند، گفت: ارزیابی وزارت علوم از برگزاری جشنواره‌ها، همایش و میزان آثار ارائه شده به دبیرخانه مثبت است؛ در این زمینه همایش‌های پژوهشی با کیفیت بیشتری برگزار و مقالات پرباری در این گردهمایی‌ها ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.