اصفهان- معاون فرهنگی سپاه پاسداران پاسداران گفت: هیچ دولتی نمی‌تواند معجزه کند مگر اینکه مردم در صحنه حضور داشته باشند و بدون حضور مردم هیچ مشکلی برطرف نمی‌شود.

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم قادر به حل مشکلات نخواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر پنجشنبه در مجمع عمومی بسیج استان اصفهان با اشاره به انتخابات مهم پیش رو اظهار داشت: در این انتخابات دو حالت وجود دارد یا دولتی سرکار می‌آید که نگاه به خارج دارد دولتی که حتی واردات اجناس خارجی را نیز دستاورد خود می‌داند اگر این اتفاق رخ دهد باید به فکر احیای نظام باشیم.

وی افزود: از سوی دیگر می‌تواند دولتی بر سر کار آید که دیدگاهش توجه به توان داخل و نگاهش به ظرفیت داخلی ‌است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: فرض کنیم دولتی که بر سر کار می‌آید دولتی باشد که صددرصد دیدگاه داخلی دارد در این صورت مشکل به تنهایی برطرف نمی‌شود چون هر دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.

مبادی ورودی به کشور باید کنترل شود

نقدی با بیان اینکه برای افزایش تولید باید مصرف کشور کنترل شود، گفت: نباید همه اجناس وارد کشور شود، مبادی ورودی باید کنترل شود و اجناسی که در داخل کشور توان تولید آنها وجود دارد به عنوان واردات به کشور وارد نشود.

وی با بیان اینکه اگر ما موفق به متقاعد کردن جامعه برای مصرف تولید داخلی نشویم تولید از بین می‌رود خاطرنشان کرد: در این صورت اجناس روی دست سازندگان آن می‌ماند و تولید از میان می‌رود.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران ادامه داد: در این راستا باید پرسید آیا بازار ما واردات محور است یا داخل محور، موضوع مهم این است که مشارکت مردم بحث اجتناب‌ناپذیری در اقتصاد به شمار می‌رود و دولتی سرکار بیاید که به مردم میدان دهد.

وی با بیان اینکه برای اینکه کالاهای تولید شده مصرف شده و صادر شود گفت: باید در این زمینه کیفیت تولیدات را بالا ببریم و این اقدام با همت متخصصان و سازندگان تولید صورت می‌گیرد.

لزوم ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه

نقدی با تأکید بر اینکه دانشگاهی که با صنعت پیوند نخورده باشد نتیجه‌ای ندارد اظهار داشت: امروزه پیچیده‌ترین مشکلات کشور به دست دانشگاهیان برطرف می‌شود و در زمینه پیوند صنعت و دانشگاه باید اقدامات جدی انجام شود.

وی افزود: در همین راستا باید گفت دانشگاهیان ما ۴۰ مدل پهپاد و رادار را ساختند آیا همین دانشگاهیان نمی‌توانند موتور پژو بسازند آیا ساخت موتور پژو سخت‌تر از ساخت پهپادی است که هواپیما شکار می‌کند؟

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در ادامه افزود: آیا دانش ساخت پهپاد که از هیچ به‌وجود آمد سخت‌تر از ساخت موتور ماشین است از این موارد نمونه‌ای هم نداشتیم و نهایت اطلاعات دانشجویان اینترنت بود.

فلسفه بسیج استفاده از امکانات محلی برای حل مشکلات جامعه است

نقدی در ادامه به توان بسیج برای برطرف کردن مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: فلسفه بسیج استفاده از امکانات محلی برای حل مشکلات جامعه است.

وی با بیان اینکه چرا اقتصاد ما متکی به وام بانک‌ها و با سودهای زیاد است تصریح کرد: آیا در محله‌ها و قرض الحسنه‌ها نمی‌شود وام‌های بدون بهره داد، بار دیگر باید تاکید کرد که بدون حضور مردم نمی‌توان جلوی دشمنان ایستاد و با آنها مقابله کرد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه در مقابل دشمن باید ایستاد، گفت: هر جناحی بر سر کار بیاید فرقی ندارد چون دشمن دشمن است و جنگ اقتصادی از کارهای دشمن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به رفع شدن سایه جنگ در صحبت برخی افراد، ادامه داد: آمریکا هیچ یک از مولفه‌های جنگ نظامی را ندارد و اینکه می‌گویند سایه جنگ برطرف شد دروغ است.

نقدی تصریح کرد: تمام تداخل‌های نظامی آمریکا در طول تاریخ به دلیل شکاف بین مردم در آن کشورها بوده در صورتی که در ایران همه متحد هستند و بحث جنگ نظامی در جهت منحرف کردن اذهان عمومی از مسئله اصلی فرهنگی و اقتصادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.