یزد- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد گفت: عملکرد صادرات این استان نسبت به آمار کشوری رشد مثبتی داشته و صادرات استان یزد در سال گذشته به ۴۷۰ میلیون دلار رسیده است .

صادرات استان یزد نسبت به آمارکشوری رشد داشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا قمی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفت‌ و ‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهارداشت: در سال ۹۵ دو تصمیم مهم و تاثیرگذار در سطح کشور برای واحدهای تولیدی گرفته شد و لازم است که مسئولان نسبت به این مصوبه و اجرایی شدن کامل آن تاکید داشته باشند.
وی افزود : مصوبه اول  مربوط به ستاد ستاد اقتصاد مقاومتی در ۱۳ اسفند است که در آن به سازمان‌های امور مالیاتی کل کشور تکلیف شد که اظهارنامه مالیاتی واحدهای کوچک در رابطه با عملکرد سال ۹۵ را بپذیرند و مطلقا از صدور برگ تشخیص پرهیز نموده و بر اساس خود اظهاری عمل کنند ومطلب بعدی در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی است که همیشه فعالان اقتصادی در ارتباط با این موضوع مشکل داشتند.
قمی تصریح کرد: دومین مصوبه هم مربوط به بخش نامه‌ای است که از طرف رئیس سازمان تامین اجتماعی به تمام سازمان‌های استان‌ها ابلاغ شد که بازرسی دفاتر شرکت‌ها و موسسات به ویژه تولیدی فقط تا یک سال قبل امکان‌پذیر است در صورتی که تا پیش از این تا ۱۰ سال بود.
این مسئول افزود: جدا کردن حقوق و دستمزد از دیگر خدمات یکی دیگر از مصوبات این شورا بود به گونه‌ای که الان قسمت ماشین‌آلات و خدمات از دستمزد جدا شده و مالیات واحدهای تولیدی کاهش پیدا کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در سال ۹۵ رقم صادرات استان نزدیک به ۴۷۰ میلیون دلار بوده که به نسبت عملکرد کل کشور مثبت بوده است، واردات استان هم نزدیک به ۱۱۵ میلیون دلار بوده که بیشتر به قطعات و ماشین آلات مربوط می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.