رئیس مجلس با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید بر اساس قانون وعده‌های انتخاباتی‌شان را مطرح کنند، گفت: داوطلبان ریاست‌جمهوری در زمینه تصمیماتی که به حوزه مجلس مربوط است باید شأن مجلس را رعایت کنند.

کاندیداهای ریاست‌جمهوری بر اساس قانون وعده‌های انتخاباتی‌شان را مطرح کنند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۳۰۰ شهید دفاع مقدس و ۴ شهید مدافع حرم سپاه حفاظت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره وعده‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: وعده‌های داوطلبان باید در چارچوب قانون باشد، برنامه ششم توسعه به تازگی به تصویب رسیده است و این برنامه در واقع مسیر و کار کشور را طی پنج سال آینده مشخص کرده است.

وی افزود: آنچه که توسط داوطلبان ریاست جمهوری گفته می‌شود باید در چارچوب این برنامه باشد، خارج از آن باشد، باز باید مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری کند، لذا توصیه‌ام به داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری این است که مطالب‌شان منبعث از قانون برنامه ششم توسعه باشد، پس از نظر شیوه اجرایی می‌توانند شیوه‌های اجرایی خلاقانه‌تر و پرتحرک‌تر را مطرح کنند، این موارد خوب است و ما هم استقبال می‌کنیم. اما داوطلبان ریاست‌جمهوری در زمینه تصمیماتی که به حوزه مجلس مربوط است باید شأن مجلس را رعایت کنند.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عده‌ای صحبت‌های شما را حمایت از برخی کاندیداهای ریاست جمهوری تلقی کرده‌اند، نظر شما چیست؟ توضیح داد: برگزاری انتخابات مربوط به قوه مجریه است و بنده به عنوان رئیس مجلس، بنایی برای دخالت در امر انتخابات ندارم و نظری راجع به کاندیداهای مختلف ابراز نمی‌کنم. مطلبی که راجع به یارانه‌ها روز گذشته مطرح کردم، جزء شئون مجلس است و اگر مطلبی گفته می‌شود باید در چارچوب قانون باشد و قانون یارانه‌ای که مجلس به تصویب رسانده است.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان مثال می‌توانند بگویند به این شیوه اجرا می‌کنیم، چون ما به دولت اختیار داده‌ایم؛ ما در مجلس گفته‌ایم که برخی از دهک‌ها باید از پرداخت یارانه نقدی حذف شوند و این رقم به مبلغ یارانه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، اضافه شود که این از ابتدای سال آغاز شد و مصوبه مجلس بود، اما اگر داوطلبان ریاست‌جمهوری بخواهند اقدامی بیشتر از این (افزایش یارانه نقدی) انجام دهند، باید در مجلس به تصویب برسد، ما در قانون برنامه ششم شرایط را مشخص کردیم، در آن چارچوب می‌توانند فرمایشات‌شان را مطرح کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.