شهرکرد- رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: حاکمیت قانون در جامعه و احقاق حق مظلومان و شهروندان تنها با اجرای دقیق، به موقع و مقتدرانه احکام صادره در محاکم قضایی، رعایت موازین قانونی شرعی و احترام به حقوق شهروندی مردم تحقق می یابد.

حاکمیت قانون در جامعه با اجرای دقیق احکام صادره تحقق می یاید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری صبح پنجشنبه در نشست مسئولان ارشد قضایی و انتظامی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با بیان اینکه نحوه اجرای احکام نباید به گونه ای باشد که موجبات ناامیدی در شاکیان و تجری مجرمین را فراهم آورد اظهار داشت: حاکمیت قانون در جامعه و احقاق حق مظلومان و شهروندان تنها با اجرای دقیق، به موقع و مقتدرانه احکام صادره در محاکم قضایی، رعایت موازین قانونی شرعی و احترام به حقوق شهروندی مردم تحقق می یابد.

 سید عبدالله موسوی، شناسایی موانع موجود در مسیر رشد، توسعه عدالت و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و نیز ارائه راهکارها جهت رفع این موانع را وظیفه همه دستگاهها به ویژه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که باید در توسعه نظم اجتماعی و امنیت عمومی مد نظر قرار گیرد تعامل سازنده و هدفمند ارگان ها و نهادها با یکدیگر و مشارکت فعال در جهت رفع مشکلات مردم است.

 وی در ادامه با اشاره به مسأله انتخابات و مشارکت حداکثری مردم اظهار داشت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری همه دستگاه ها موظف به همکاری جهت برگزاری انتخاباتی پرشکوه و قانونمند هستند و می بایست با اخذ تدابیر لازم زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم آورند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با تأکید بر تعامل و همکاری دستگاه قضایی و انتظامی استان این تعاملات را موجب ارتقاء امنیت اجتماعی، رضایتمندی مردم و کاهش میزان جرائم و آسیبهای اجتماعی در سطح استان دانست.

در ادامه  این نشست، سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده نیروی انتظامی استان نیز گفت: تعامل دستگاه قضا و نیروی انتظامی تعالی بخش امنیت در جامعه است و استقرار امنیت پایدار در کشور و جلب رضایت عمومی از اهداف مهم و اساسی این دو نهاد می باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.