اهواز - نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: گرد و غبارها واقعا مسئله نیستند بلکه مصیبت هستند و باعث حساسیت های تنفسی مردم می شوند،

گرد و غبارها واقعا مسئله نیستند بلکه مصیبت هستند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری  ظهر امروز پنج شنبه در سمینار آموزشی مقابله با ریزگرد و سیلاب با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کل کشور بااشاره به اینکه این گرد و غبارها واقعا مسئله نیستند بلکه مصیبت هستند و باعث حساسیت های تنفسی مردم می شوند، اظهار کرد: می گویند مالچ های نفتی فایده ای ندارد ولی مالچ های گیاهی تهیه شده که شرکت های تولید کننده آن را نیز به وزیر کشاورزی معرفی کردم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که مصرف آب در بیابان زدایی بالا هست بنابراین باید آبیاری تحت فشار و قطره ای برای درخت ها و بارانی برای زمین ها مدنظر داشته باشیم.

آیت الله جزایری عنوان کرد: آبیاری تحت فشار خودش به یک فشاری لازم دارد و انجام آن به سادگی، بعید است. باید کشاورزان را توجیه کرد تا از این نوع آبیاری استفاده کنند.

 وی ضمن تقدیر و تشکر از  وزیر جهاد کشاورزی که خیلی محکم، قهرمانانه و جدی پای کار ایستاده اند و سرکشی مرتب به استان خوزستان دارد و کار را با انبوه بزرگی از ماشین آلات انجام می دهد، گفت: کار را خوب شروع کردند ولی ادامه آن هم مهم تر از شروع است، با استمرار و تداوم باید اراضی بیشتری را زیر کشت نهال ببریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان عنوان کرد: از مسئولان بسیج نیز که با به کارگیری بسیجیان منطقه و مردم بیکار، نهال کاری را شروع کردند نیز تقدیر می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.