رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بر لزوم تداوم اجرای طرح های زیست محیطی وزارت نفت برای کاهش آلایندگی های نفتی در کشور تاکید کرد.

وزارت نفت باید طرح های زیست محیطی خود را ادامه دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، معصومه ابتکار عصر امروز در بازدید طرح آماک در اهواز اظهار کرد: خیلی تبریک می گویم به همه همکاران در طرح آماک و شرکت ملی نفت بابت این گام بسیار مهم ارزنده ای که برداشته شده برای بهبود کیفیت هوای اهواز و شهرستان های اطراف. اینکه موفق شوید هفت هزار و ۵۰۰ تن آلودگی را از هوا کاهش دهید گام بسیار مهمی برای سازگارسازی فعالیت های نفتی با محیط زیست است که در راستای مسئولیت های اجتماعی آن ها هم قرار دارد.

وی افزود: تبریک دارد به اینکه به وعده خود عمل کرده و این افتتاح سوری نبوده و این کار نشان داد که رویکرد دولت کار اساسی و زیربنایی و علمی است ولو اینکه با تأخیر همراه باشد ولی زمانی کار بهره برداری شده و به افتتاح می رسد که از همه جوانب استاندارد باشد و کاری بسیار ارزشمند است.

ابتکار تصریح کرد: مثال این کار را به عنوان یک کار اصولی و صحیح همه جا می زنیم؛ بر اساس تأکیدات رئیس جمهور و تأکیدات وزیر نفت و تعهد خود کارشناسان این کار افتتاح نشد و زمانی انجام شد که تمام ابعاد فنی و اجرایی کار پیش بینی شده بود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: امیدوارم که این کار با جدیت بیشتر در حوزه نفت انجام شود چون هنوز کارهای بسیاری را باید انجام دهند. در دولت یازدهم هرچند توجهات بسیاری داشته ولی باز هم عقب ماندگی های فراوانی داریم. اکتشاف و استخراج نفت، جمع آوری گازهای همراه و مراحل مختلف پتروشیمی برای کاهش آلایندگی آب، پساب ها، هوا، پسماندها را باز هم نیاز داریم.

ابتکار تصریح کرد: خوشبختانه این رویکردها در حال حاضر در وزارت نفت حاکم است و ضمن اینکه تأکید می کنم این کارها باید ادامه داشته باشد و تلاش کنیم در ایران، صنعت نفت همگام با ملاحظات زیست محیطی و تعهدات اجتماعی پیش برود و بتوانیم در حوزه سازگارسازی این فرآیندها با الزامات زیست محیطی را محقق کنیم.

وی بیان کرد: تأکید در مذاکرات این بود که فناوری های نفت و گاز ایران حرف برای گفتن دارد و حتی امروز در نوآوری ها و فناوری هایی که هیچ جای دنیا به آن نرسیده اند حرف برای گفتن داریم. طرح آماک می تواند به عنوان تجربه موفق در سطح دنیا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، آلودگی هوا و هزینه ها الگو باشد.

ابتکار گفت: برای بهبود وضعیت محیط زیست در دولت یازدهم توجهات ویژه ای شده و امیدوارم بتوانیم همانطور که از بخش های بالادستی و پایین دستی نفت برای کمک به اشتغال و صادرات و اقتصاد کمک می کنیم که آثار زیست محیطی این بهره مندی ها را نیز کاهش بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.