همسر حجت‌الاسلام رئیسی گفت: جمهوری اسلامی با مبانی ارزشی و اعتقادی خود می‌تواند کشور و معیشت مردم را در اقتصاد ارتقا دهد.

جمهوری اسلامی توان ارتقای اقتصاد کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جمیله علم الهدی عصر پنجشنبه در سخنرانی خود در مجتمع زینبیه گلشهر کرج بابیان اینکه تعلیم کار خداوند است، گفت: با توجه به مطالعاتی که در فلسفه و اسلامی دارم سند تحول آموزش‌وپرورش سند معمولی سیاست‌گذاری نیست که پس از تدوین به‌سرعت اجرایی شود بلکه دارای پیچیدگی‌ها و رمز و رازهایی است که جریان فرهنگی مؤثر باید پشتیبان آن باشد.

وی بابیان اینکه نهضت امام خمینی بدون نهضت تربیتی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: آنچه موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد نهضت تربیتی بود که امام خمینی آن را آغاز کرد.

نویسنده کتاب نهضت تربیتی امام خمینی بابیان اینکه انقلاب سیاسی امام راحل مبتنی بر یک نهضت تربیتی بود، تصریح کرد: بعد از انقلاب هم باید این نهضت ادامه پیدا می‌کرد، آنچه امروز به‌عنوان ناهنجاری‌های سیاسی اقتصادی در جامعه مشاهده می‌کنیم ناشی از متوقف شدن نهضت تربیتی امام خمینی است و اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد ما شاهد بسیاری از مسائل نبودیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این متوقف شدن به معنای آن نیست که هیچ‌کسی آن راه را ادامه نداد، اگر چنین تصوری داشته باشیم متوجه نمی‌شویم که چگونه است افرادی در اوج کرامت انسانی به‌عنوان مدافعین حرم مطرح می‌شوند بلکه جریان اجتماعی خارج از جریان دولتی آن را ادامه می‌دهند و نقش زنان در این قسمت فعال‌تر از مردان بوده است.

وی با  اشاره به نقش زنان در تربیت نسل جوان خاطرنشان کرد: اینکه افرادی بدون چشمداشت مادی و معنوی و برای رضایت خداوند به‌عنوان مدافع حرم از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند نتیجه تربیت خاص مادران و همسران است.

همسر حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه شرایط فرهنگی کشور بعد از انقلاب در دو جهت حرکت کرد، تصریح کرد: جریان اول مردم متدین، انقلابی و دست پروردگان مکتب امام خمینی بودند که با هدایت مقام معظم رهبری این جریان تا امروز تداوم داشته است اما جریان دیگر جریان ارتجاعی بود.

وی بابیان اینکه شعارهای جریان ارتجاعی در قرن هفده و هجده در فرانسه تکرار می‌شد، تصریح کرد: می‌خواهند ما را دو قرن به عقب ببرند این امر در حالی است که جریان غربی تحمل شعارهای جریان انقلابی را ندارد.

وی افزود: اگر جریان‌های سیاسی امروز منحرف‌شده‌اند به دلیل این است هدف به‌جای تعلیم و تربیت و هدایت مردم، سیاست شده است؛ در جای که سیاست اقتصاد و حقوق باید به دنبال تعلیم و تربیت باشد و هدف اساسی این است.

وی تأکید کرد: اختلاف اکنون بر سر انقلابی بودن یا نبودن است؛ جمهوری اسلامی با مبانی ارزشی و اعتقادی خود می‌تواند کشور و معیشت مردم را در اقتصاد ارتقا دهد.

علم الهدی یادآور شد: در الگوی زن انقلابی دنیا گریزی دیده نمی‌شود: برخی نمی‌خواهند این الگو دیده شود درحالی‌که تحول بازگشت به مدل زن ‌انقلابی است.

وی بابیان اینکه در استان قدس رضوی هفتاد درصد زائران را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این نشان می‌دهد زنان ایرانی به دنبال آن نیستند که سهم خود را از مردان بگیرند و سر قدرت باکسی جنگ ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.