سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: از هواداران تشکر می‌کنم، آنها امروز مزد حمایت خود را گرفتند.

منصوریان: دو - سه بازیکن جدید می گیریم/ خروجی های استقلال خیلی کم است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا منصوریان در نشست خبری گفت: خدا را شکر می‌کنم که از مسیر سخت و پرچالش عبور کردیم و جز شکر خدا حرفی نداریم. از هواداران تشکر می کنم که به ما اطمینان داشتند که ما را از مسیر پرچالش رد کرد. در روزهای سختی که حتی رد شدن از تونل ورزشگاه هم سخت بود حمایت هوادار باعث شد تا به این نقطه برسیم. به همه آنها خسته نباشید می گویم که ما را تنها نگذاشتند. امروز مزد اطمینان خود را گرفتند.

منصوریان ادامه داد: هرچند که هواداران لایق بهترین‌ها در آسیا هستند. در جایی که نزدیک به ۱۱ بازیکن و کادر فنی را تغییر دادیم، پایان خوبی داشت. 

وی در مورد بازی مقابل التعاون گفت: بازی سه‌شنبه سخت است چرا که حریف تیم سخت‌کوشی است و باید زیرک و منطقی بازی کنیم و نباید احساسی شویم. باید ۱۰۰ درصد منطقی و حرفه‌ای به میدان برویم و اول جواز صعود و بعد به صدرنشینی نگاه کنیم. هرچند که حریف ما در مرحله یک چهارم یک روز قبل از بازی ما مشخص می‌شود و امیدوارم از جمع ۴ تیم ایرانی، ۳ تیم صعود کنند تا سهمیه‌ها حفظ شود.

منصوریان درباره اینکه سال ۹۶ به دنبال چه اهدافی است، گفت: اگر بتوانیم به جمع ۸ تیم برتر آسیا برسیم سال ۹۶ یک سال فوق‌العاده برای ما است، به استخوان‌بندی هایمان دست نمی‌زنیم و از افتخاری قول گرفتم تا اولویتمان حفظ ستاره‌ها باشد و بعد هم ۲-۳ بازیکن اضافه می‌کنیم تا سال آینده این موقع یک گاه بلندتر برداشته‌ باشیم. در مجموع سال خوبی را پیش‌بینی می‌کنم. برای رقیبمان هم آرزوی موفقیت دارم اما ما سامانه‌ای داریم که شامل حال هر دو تیم می‌شود و اگر هوادار از طریق این سامانه کمک نکند سال سختی را خواهیم داشت و امیدوارم کمک‌مان کنند تا ستاره‌هایی مثل ابراهیمی و رضایی را حفظ کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه آیا اگر به اول فصل برگردد آیا کاری بوده است که آن را انجام ندهد، گفت: معما حل شود، آسان شود. حالا که به انتهای فصل رسیدیم عیب و ایرادهایمان را فهمیدیم اما اگر به اول فصل برگردیم ۲-۳ مورد اساسی که جلوتر خیلی ما را آزار داد را جلویش را می‌گیرم، اما ما مسیر را تغییر داده‌ایم تا هوادار به سال آینده هم امیدوار شود.

وی در مورد اینکه شیرین‌ترین لحظات فصل چه لحظاتی برای وی بود، گفت: سه نقطه خوب داشتیم، اول بازی با السد، بعد دربی و سومین مورد بازی امروز بود که ۳-۴ دقیقه آخر احساس کردم خودم در زمین هستم. من حتی هفته پیش یک ساعت خریدم تا ببینم چند متر در کنار زمین قدم می‌زنم و امروز دیدم ۸ هزار و ۵۰۰ متر کنار زمین جنب و جوش داشتم که اینگونه به وزن ایده آل می‌رسم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه چرا تیمش در نیمه‌های اول خوب بازی نمی‌کند، گفت: یکی از دلایل به خاطر فضای ریکاوری است و زمان کمی که داریم اما تیم ما از لحاظ فیزیکی تیم خوبی شده و شاید دلیل صحبتی که می‌کنید بد شانسی و یا بی‌توجهی بازیکنان باشد اما ۲-۳ بار اخیر عقب افتادیم ولی آن حس برگشته و از لحاظ فیزیکی نیز در دقایق پایانی نیز نمره مثبتی گرفتیم، اما حرفتان درست است و باید این ایراد را رفع کنیم. باید حریف را کنیم تا گل نخوریم و این ایراد را هم رفع کنیم.

وی در مورد اینکه در پایان فصل همه به او تبریک می‌گویند، گفت: پیغام خوب و بد همیشه در فوتبال است و ما سعی می‌کنیم به نقطه رستگاری برسیم و نسبت به شرایط به نقطه امید هم رسیدیم.

وی در مورد لیست ورودی و خروجی استقلال یادآور شد: احتمال ۹۰ درصد لیست خروجی‌مان خیلی کم است و شاید به یکی دو بازیکن هم نرسد. هرچند که ما جای خالی داریم و باید ضعف‌ها را برطرف کنیم. الان جباروف به صورت طبیعی بر می‌گردد و چشمی نیز سلامت و قبراق است و نقطه امید ما است. آنها به طور طبیعی بر می‌گردند و خریدهایمان شاید به ۲-۳ مورد برسد. اینطور نیست که هر سال خرید کنیم و خرید گارانتی پیروزی نیست بلکه حفظ ستاره‌ها مهمترین استراتژی است. به کادر فنی‌مان نیز هم خسته نباشید می‌گویم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود فرشید باقری با عصبانیت ورزشگاه را ترک کرده، گفت: استیل او اینطور است که وقتی فرشید را می‌بینید اصلاً فکر نمی‌کنید که او می‌خندد. او امسال ۲ گل حیاتی برای ما زد و همه تیم آرزو می‌کردند که او مقابل سایپا گل بزند چون تحت فشار بود و خدا سربلندش کرد. امروز هم دنبال آن بودیم تا پاس گل بدهد اما اینکه این گل زیبا را زد نگاه پدر و مادرش پشت او بود. ما چه ببریم، چه ببازیم، چه مساوی کنیم فرشید اولین نفر ساکش را بر می‌دارد و می‌رود.

وی در مورد اینکه چرا تیم‌های ایرانی نمی‌توانند به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان صعود کنند، گفت: هدف ما این است که از صخره پلی‌آف عبور کنیم و اگر از التعاون بگذریم ۱۲ روز فاصله داریم که ابتدا روی ساختار دفاعی کار خواهیم کرد و هدف نهاییمان نیز پیروزی در اولین دیدار پلی‌آف است. در ادامه اگر به تیم عربستانی بخوریم عملاً از امتیاز میزبانی محروم هستیم چون عمان به عنوان میزبان انتخاب شده و اینم مثل آن است که با عربستان در کرج بازی کنیم چون عربستان و عمان هم مرز هستند. الان هم کشور ثالث را باید آسیای میانه انتخاب کنیم ضمن اینکه این مرحله هم سخت نیست بلکه خطرناک‌ترین زمان آنجاست که تیم‌ها صعود می‌کنند و لیگ هم آغاز می‌شود و با آغاز هفته چهارم باید اگر به عربستانی‌ها بخوریم جایی بازی کنیم که ۵۰ درجه گرما دارد و آسیب می‌بینیم. تمام این مسائل به دلیل آن است که تقویم AFC با شرق آسیا هماهنگ است و هرچند که تاج گفته در حال مذاکره هستیم تا این تقویم شبیه اروپا شود. الان هم درست است که تا فینال به شرق آسیا نمی‌خوریم اما وقتی می‌خوریم که در پیک مسابقات ملی قرار داریم و این موضوع هم ضربه می‌زند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان در مورد اینکه نورافکن به جام جهانی می‌رود یا استقلال را همراهی می‌کند، گفت: اگر استقلال بازی داخلی داشت حق با تیم ملی بود چون پرچم کشور برتری دارد اما استقلال به آسیا می‌رود و اگر نورافکن می‌خواهد دیده شود، بهترین جا در آسیا است و منفعت ملی هم آنجایی است که ۳۰ میلیون هوادار پشت ماست چون هم استقلال و هم تیم ملی جوانان هردو تیم ملی محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.