۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: 526182

مجلس اعیان انگلیس در گزارشی اعلام کرد سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی غیرقانونی است.

حمایت مجلس اعیان انگلیس از برجام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، گزارش تازه کمیته روابط بین المللی مجلس اعیان انگلیس به شدت از سیاست‌های اسرائیل انتقاد و ظاهراً این رژیم و سران آن را مسئول اوضاع نامطلوب فرایند صلح فلسطین قلمداد می کند.

مجلس اعیان انگلیس سه شنبه در گزارشی، از برخی اقدامات اسرائیل انتقاد کرد. در این گزارش تصریح شده است سیاست شهرک سازی اسرائیل غیرقانونی است و راه حل دو کشور مستقل را «به شکلی روزافزون غیرممکن» ‌می کند.

در این گزارش تاکید شده است سیاست شهرک سازی «‌به ویژه توسعه سریع شهرک ها فراتر از مرزهای توافق شده سال ۱۹۶۷» فرایند صلح را مختل کرده است و تا وقتی این وضع ادامه داشته باشد، بخت پیشرفت در گفتگوهای صلح «ضعیف»‌ است.

در این گزارش از دولت انگلیس هم به سبب برگزیدن سیاستی نامعلوم در قبال خاورمیانه (غرب آسیا) انتقاد و به دولت توصیه شده است سیاست خاورمیانه ای خود و به طور خاص موضعش در مناقشه فلسطین و مذاکرات صلح مسکوت مانده را تغییر دهد و روز آمد کند.

در این گزارش به انگلیس توصیه شده است از «حرکت های بی ثبات کننده» دولت ترامپ در نزاع عرب-اسرائیلی دوری کند. دیگر توصیه ای که در این گزارش به دولت شده است، به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک «کشور» ‌است.

انتقاد از سیاست های دولت جدید آمریکا دیگر بخش گزارش کمیته روابط بین المللی مجلس اعیان انگلیس است. این گزارش از روش ترامپ انتقاد کرده و آن را «بوالهوسانه و غیرقابل پیش بینی » توصیف کرده است. در ادامه گزارش به انگلیس توصیه شده است در شکل دادن به سیاست خاورمیانه ای خود دیگر به آمریکا اتکا نکند و از بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، خواسته شده است روابطی جدید در خاورمیانه شکل و به‌‌ وابستگی به رهبری آمریکا ‌پایان دهد.

تهیه‌کنندگان این گزارش در ادامه بار دیگر انگشت اتهام را به سوی کاخ سفید نشانه گرفتند و تهدید ترامپ را درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و به رسمیت شناختن آن در مقام مرکز اسرائیل، گزینه ای فتنه انگیز توصیف کرده اند. آنها همچنین از انتخاب دیوید فریدمن، از مخالفان راه حل دو کشور مستقل و از حامیان  شهرک سازی، به مقام سفیر آمریکا در اسرائیل انتقاد کرده اند و این انتخاب را سبب افزایش تنش ها عنوان کرده اند.

در این گزارش بار دیگر از رئیس جمهور آمریکا انتقاد و اشاره شده است، «در فوریه ۲۰۱۷ رئیس جمهور ترامپ به جای پافشاری بر تعهد آمریکا به راه حل دو کشور مستقل آن را در حد "هرچه دو طرف بپسندند" ‌تقلیل داد.»

گزارش مجلس اعیان انگلیس تاکید کرده است این کشور با وجود مخالفت ترامپ، باید از توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی حمایت کند و همزمان از انگلیس خواسته است با کشورهای عرب خلیج ‍[فارس] ائتلاف برقرار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.