۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: 526185

سفیر عربستان در یمن ادعا کرد که دلیل اصلی حمله کشورش به یمن، پایان دادن به آنچه «طرح‌های منطقه‌ای ایران» خواند، بوده است.

عربستان: از ترس ایران، وارد جنگ یمن شدیم

به گزارش قدس آنلاین، سفیر عربستان در یمن ادعا کرد که دلیل اصلی حمله کشورش به یمن، پایان دادن به آنچه «طرح‌های منطقه‌ای ایران» خواند، بوده است.

«محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن، ادعا کرد که کشورش و کشورهای عضو ائتلاف عربی هیچ طمعی در یمن ندارند.

به گفته این مقام سعودی که جنگ کشورش در یمن بیش از ۱۰ هزار کشته تاکنون برجا گذاشته است، هدف عربستان این است که یمن، مردمش و منطقه طعم امنیت و ثبات را بچشند.

وی در دیدار با شماری از شخصیت‌های سیاسی و اطلاع‌رسانی در یک مرکز علمی در واشنگتن درباره یمن گفت: جنگ یمن گزینه ما نبود و به عنوان یک ضرورت و در پاسخ به درخواست دولت قانونی یمن صورت گرفت. هدف از آن توقف دخالت ایران و پایان دادن به طرح آن در تهدید امنیتی کشورهای حاشیه خلیج [فارس]، منطقه و گذرگاه‌های بین‌المللی آبی و حفظ امنیت و ثبات منطقه بود.

پایگاه خبری «الاخباریة» عربستان با پوشش این دیدار نوشت: سفیر عربستان در یمن در ادامه مدعی شد که کشورش با حضور و مشارکت کلیه طرف‌های یمنی در روند سیاسی این کشور، موافقت کرد و خواستار انحلال شبه‌نظامیان و بازگشت ثبات و استقرار به یمن به دور از دخالت‌های ایران شد. ریاض در خلال مذاکرات سوئیس، ژنو و کویت تلاش کرد تا راهکاری سیاسی برای یمن ایجاد کند و حتی برای کمک به بازسازی یمن اعلام آمادگی کرد.

وی با نادیده گرفتن کشتار هزاران شهروند یمنی مدعی شد که کشورهای عضو ائتلاف، اولویت خود را دفاع از شهروندان یمنی قرار داد و فهرستی از مناطقی را که ماهیت اسکانی دارند، تهیه کرد و از بمباران آن مناطق خودداری کرد. این ائتلاف همچنین به طور تمام و کمال به حقوق بشر پایبند است.

منبع: ابنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.