اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده خود درباره اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، از سازمان ملل خواست تا تیم‌ حقیقت‌یاب بین‌المللی به زندان‌های این رژیم اعزام کند.

اتحادیه عرب اجرای تحقیقات بین‌المللی درباره تجاوزات علیه اسرای فلسطین را خواستار شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  اتحادیه عرب روز پنج‌شنبه (دیروز) نشست فوق‌العاده‌ای در سطح نمایندگان دائمی برای بررسی اوضاع اسرای فلسطینی برگزار کرد و حاضرین در این نشست در بیانیه‌ای از سازمان ملل و موسسات مربوطه خواستند تا کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی تشکیل داده و اعضای این کمیته را برای اطلاع از تجاوزات علیه اسرا به زندان‌های رژیم صهیونیستی اعزام کنند.

به نقل از شبکه المیادین، شورای اتحادیه عرب از جامعه بین‌الملل، دولت‌ها و پارلمان‌های کشورها و تمامی نهادها و هیأت‌های بین‌المللی مربوطه خواست تا به مسئولیت اخلاقی و سیاسی خود عمل کرده و فورا برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به اجرای حقوق بشر و تعامل با اسرا و بازداشت‌شدگان در زندان‌های این رژیم بر اساس توافقنامه سوم ژنو سال ۱۹۴۹، مداخله کنند.

«أحمد أبوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز از مصوبه اخیر سازمان یونسکو استقبال و تأکید کرد که تمامی اقدامات رژیم اشغالگر در قدس شرقی که هدف از آن تغییر چهره این شهر است، باطل می‌باشد.

وی ضمن قدردانی از کشورهایی که به این مصوبه رأی مثبت دادند، آن را گامی مهم در راه رسواسازی اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر چهره شهر قدس برشمرد.

بیش از یک هزار اسیر فلسطینی از ۱۹ روز پیش در اعتراض به شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.