۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 526221

معترضان به سیاست‌های نامزد راست‌افراطی حزب «جبهه ملی» در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، خاطره‌ای تلخ را برای او در شهر «دِ بریتنی» رقم زدند.

استقبال از لوپن با تخم‌مرغ

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از «اسکای‌نیوز»، تظاهرات‌کنندگان خشمگین از «مارین لوپن»   نامزد راست‌افراطی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با پرتاب تخم‌مرغ استقبال کردند. لوپن، که در یکی از میتینگ‌های انتخاباتی خود رفته بود، در پی این اقدام تظاهرات‌کنندگان، توسط محافظان از این محل دور شد.

طبق این گزارش، حدود ۵۰ معترض هنگام وورد لوپن به شرکت کشتی‌رانی در شهر «دِ بریتنی» (غرب فرانسه) تجمع کردند و در حالی‌که به سمت او تخم‌مرغ پرتاب می‌کردند، شعار «فاشیست‌ها باید خارج شوند» را سر می‌دادند. در مقابل، محافظان لوپن ۴۸ ساله، وی را به داخل ساختمان شرکت منتقل کردند.

شهر دِ بریتنی که در غرب فرانسه واقع است، از پایگاه‌های حزب جبهه ملی به رهبری لوپن به‌شمار نمی‌رود. تنها ۱۵ درصد رای‌دهندگان در این شهر در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری که در ۲۳ آوریل برگزار شد، به لوپن رای دادند. ولی رقیب میانه‌روی وی «امانوئل مکرون» (۳۹ ساله) ۲۹ درصد آرای این شهر را از آنِ خود کرد.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه آینده در شرایطی برگزار می‌شود که حضور ماری لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه، به عنوان یکی از دو نامزد نهایی انتخابات، آن را به رفراندومی درباره سرنوشت فرانسه در اتحادیه اروپا و سیاست‌های مهاجرتی این کشور تبدیل کرده است.

کمیسیون اروپا در اقدامی کم‌سابقه از امانوئل مکرون حمایت کرده و او را نماینده ارزش‌های اروپایی خوانده است. از طرفی ماری لوپن هم وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا را به همه‌پرسی بگذارد.

مکرون و لوپن شامگاه چهارشنبه در مناظره‌ای تلویزیونی حضور یافتند که در جریان آن انتقادات تندی را متوجه یکدیگر کردند.

بحث‌های این دو درباره تروریسم و شیوه مقابله با آن، اقتصاد و اتحادیه اروپا بوده است، موضوعاتی که دو طرف اختلافات عمده‌ای بر سر آنها با یکدیگر دارند و همین امر باعث تند شدن فضا شده بود.

لوپن در این مناظره، مکرون را «کاندیدای نخبگان حاکم» خواند و مکرون نیز از لوپن به عنوان پیام‌آور «وحشت» نام برد.

درباره تاثیر این مناظره گزارش‌های ضدونقیضی منتشر شده است. در حالی که برخی از آنها عنوان می‌کنند فضای مناظره به گونه‌ای بود که کمکی به تصمیم‌گیری رای‌دهندگان مردد نکرده، خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که ۶۳ درصد مخاطبان مناظره گفته‌اند که مکرون بهتر و متقاعدکننده‌تر ظاهر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.