نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس گفت: خانواده هایی در این شهرها زندگی می کنند که فقط با پول یارانه ها زندگی خود را می گذرانند و کم بضاعت هستند.

شهرستان های محروم اصفهان زیر غبار فراموشی/وعده هایی که عملی نشد

علیرضا لعل اکبری: نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس گفت: خانواده هایی در این شهرها زندگی می کنند که فقط با پول یارانه ها زندگی خود را می گذرانند و کم بضاعت هستند.

«اکبر ترکی» در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: هرچند که استان اصفهان بعنوان استانی برخوردار مطرح است اما این شهرستان ها در محرومیت بسر می برند.

وی گفت: آمار خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی این شهرستان ها بالاست و به دلیل بیکاری معیشت مردم بسختی می گذرد.

وی به مهاجرت شهروندان فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت به شهرهای اصفهان و نجف آباد و سکونت آن ها در حاشیه این شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمارهای اعلام شده طی ۳-۴ سال اخیر رشد جمعیت منطقه منفی بوده است.

کشاورزان و دامداران گلایه مندند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: زمانی شهرهای فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح بود اما با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و نبود حمایت های مناسب از سوی دولت، کشاورزان و دامداران در شرایط سختی بسر می برند.

وی خاطرنشان کرد: محصول سیب زمینی منطقه در سال های قبل زبانزد کشورهای منطقه بود و به عنوان برندی مطرح در کشور از آن یاد می شد اما در حال حاضر کشاورزی در منطقه هزینه های کاشت، داشت و برداشت کشاورزان را تأمین نمی کند.

«ترکی» نگرانی کشاورزان در خصوص افزایش میزان حقابه را از دیگر مشکلات کشاورزان منطقه عنوان کرد.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس  به پروژه های معطل در حوزه آبخیزداری و  سدها منطقه اشاره کرد و گفت: ۵ تا ۶ سال است که مطالعاتی در این خصوص انجام شده ولی هیچ اقدام اجرایی صورت نگرفته است.

وی گفت: موضوع مالکیت زمین های کشاورزی نیز بعنوان یکی دیگر از مشکلات کشاورزان منطقه است که این روزها از سوی ادارات منابع طبیعی عنوان می شود و همین امر گلایه هایی را بوجود آورده است.

بی رقبتی سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی

«ترکی»  نبود صنایع تبدیلی در منطقه را از مشکلات عمده منطقه عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر هیچ اقدام مؤثری در خصوص تأسیس واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی در شهرستان های فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی به مشکلات بخش صنعت در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و اظهار داشت: در هر چهار شهرستان فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت یک شهرک صنعتی وجود دارد اما در این شهرک بجز ۲ تا ۶ واحد مشغول کار نیستند و بقیه واحدها تعطیل شده اند.

وی تصریح کرد: طی سال های اخیر کوچکترین سرمایه گذاری در این شهرک های  صنعتی صورت نگرفته است.

فراموشی شهرک گلخانه ای

وی شهرک گلخانه ای ۴۰ هکتاری منطقه را یادآور شد و گفت: در دولت قبل جهاد کشاورزی زیرساخت های این شهرک را ایجاد کرد ولی در دولت بعدی این شهرک به فراموشی سپرده شد.

ترکی افزود: تأمین آب گلخانه قرار بود توسط جهاد کشاورزی انجام شود ولی این کار انجام نشده و همچنان شهرک گلخانه ای بلاتکلیف مانده است.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس، به مشکلات روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: طرح های هادی در روستاهای این مناطق به دلیل نبود اعتبارات بخوبی اجرا نشده است.

وی افزود: روستاهای پیش کوه و پشت کوه شهرستان فریدون شهر و همچنین چندین روستا در شهرستان بویین میاندشت هنوز گازکشی نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: فصل سرما در این مناطق طولانی است و مردم از نعمت گاز محروم هستند.

مردم توان پرداخت قبوض را ندارند

وی اظهار داشت: شهرستان های فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت ازجمله شهرهای سردسیر کشور است و این در حالی است که فصل سرد این چهارشهرستان ۵ ماه اعلام شده در صورتی که باید ۸ ماه تعیین می شد.

وی به هزینه های دریافتی گازمصرفی شهروندان و روستاییان منطقه اشاره کرد و گفت: پرداخت این هزینه ها از توان مردم خارج است و قبوض فروردین و اردیبهشت ماه آنان بسیار بالاست.

نماینده فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین و میاندشت به پروژه های عمرانی منطقه اشاره کرد و گفت: بودجه اختصاص یافته در این خصوص جوابگو نیست.

 ترکی تصریح کرد: در جلسه مجمع نمایندگان استان با استاندار این موضوع مطرح شد و بسیاری از دستگاه ها اعلام کردند که اعتباراتی که وعده داده شده، هنوز عملی نشده است.

وی به پروژه های معطل منطقه اشاره کرد و گفت: پروژه های گوناگونی در شهرستان های فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت مطرح شده که با وجود اینکه مطالعات برخی از آن ها انجام شده اما کارها اجرایی آن شروع نشده و همچنان معطل مانده یا اینکه کارهای ابتدایی این پروژه ها صورت گرفته اما هیچ گونه پیشرفت فیزیکی نداشته است.

ترکی  به وضعیت راه های حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: پروژه هایی در این خصوص وجود دارد که هنوز تکمیل نشده و همچنین راه های بین شهرستان های استان که قرار بود دو بانده بشوند، انجام نشده است.

وجود مشکلات بهداشتی و درمانی

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان منطقه گفت: اگرچه با اجرای طرح تحول سلامت هزینه های مردم در موضوع بستری در بیمارستاهای دولتی کاهش یافته است، ولی هزینه های درمانی در قسمت های سرپایی و دیگر موارد افزایش یافته و پرداخت این هزینه ها برای مردم منطقه بسیار سخت است.

ترکی خاطرنشان کرد: نیروهای بهداشت و درمان شهرستان ها  در بخش  دولتی متمرکز شده اند و بخش خصوصی از این لحاظ با کمبود مواجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.