بیرجند- امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه باید به جوانان اعتماد و انان را مورد آزمایش قرار دهیم گفت: مسئولان باید عرصه های را برای جوانان باز کند و در بخش های مختلف امور را به جوانان واگذار کنند.

مسئولان باید عرصه را برای ورود جوانان در کشور باز کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علیجان دلدار ظهر امروز در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به موضوع دعوت به تقوا و تبریک سالروز ولادت فرخنده حضرت علی اکبر و روز جوان، اظهار داشت: جوانان ما برای سعادتمندی خود اصول و پایههای اعتقادی را در زندگی برنامه ریزی و عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن و روایات اصول فراوانی برای سعاتمندی جوانان ذکر شده است، تصریح کرد: اصل نخست که یک جوان برای سعادت خود در دنیا و آخرت باید مورد توجه قرار بدهد خدا باوری و خدامحوری در زندگی است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: اصل و پایه دوم در جوان مسلمان این است که قدرشناس و شکرگذار باشد و در هر شرایط به ویژه به پدر و مادر خود نیکی و احترام قائل شود.

دلدار بیان کرد: معاد محور و معاد باور یکی دیگر از اصول سعادتمندی جوان است که در این راستا باید معتقد به زندگی علوی باشد.

وی با اشاره به اینکه جوان مسلمان برای سعادتمندی خود باید همواره به یاد خدا و انس با پروردگار داشته باشد، افزود: نماز می تواند انسان را سعادتمند، دل ها را نورانی سعادتمند و به زندگی سمت و جهت دهد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: مسئولیت شناسی و ایفا نقش از دیگر اصول سعادتمندی جوان مسلمان است که در زندگی خود همراه با این اصول نیز از خود برتربینی، فخر فروشی و تکبر بپرهیزد  و ادب در گفتار و رفتار داشته باشد.

دلدار با اشاره به مناسبت های هفته، اظهار داشت: ۷ شعبان سالروز ولادت فرخنده حضرت علی اکبر (ع) به نام روز جوان نام گذاری شده است که یقینا جوانان در هر کشوری سرمایه های قدرتمند هر جامعه ای هستند و باید از این سرمایه ها به درستی استفاده شود.

وی افزود: مردم و مسئولان باید توجه و همه تلاش شان را در جامعه انجام بدهند تا هویت اسلامی و انقلابی جوان مسلمان حفظ و در پرتو الهی درست تربیت داده شوند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه باید به جوانان اعتماد و  آنان را مورد آزمایش قرار بدهیم، گفت: مسئولان باید عرصه های را برای جوانان باز کند و در بخش های مختلف امور را به جوانان واگذار کند همان گونه که از ابتدا انقلاب با واگذار و سپردن مسئولیت ها به جوانان شاهد پیروزی در جنگ تحمیلی و پس از آن نیز با تکیه و ورود جوانان شاهد پیشرفت های مختلف در زمینه هسته ای، هوا فضا، صنایع دفاعی بوده ایم نیز اما در بخش های دیگر و امور پایه نیز اینگونه نبود که باید این امکان برای حضور و ورود جوانان باز شود.

دلدار بیان کرد: باید مسئولان ما نیز برای حل مشکلات جوانان چاره اندیشی کند و مهم ترین مشکلات جوانان ما که امروز دولت و ملت با آن مواجعه هستند اوقات فراغت جوانان، دادن هویت و فرهنگ جوانان، اشتغال، آسیب های اجتماعی و سلامت جوانان است که باید به آن پرداخته و حل شود.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین مناسبتی که امروز جامعه ما با ان مواجه است مسئله انتخابات است، افزود: هرکس که انقلاب، اسلام، امنیت و دلسوز خون شهدا است باید در صحنه انتخابات شرکت و تک تک آحاد جامعه تلاش کند که عده ای که بر اثر مشکلات ناامید شده اند به پایه صندوق ها بیایند و وظیفه خود را انجام دهند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه در انتخابات نیز همراه با حضور در این صحنه باید انتخاب اصلح داشته باشیم، گفت: زیرا سکان ۴ سال کشور در این انتخاب مشخص می شود و باید تلاش کنیم فرد اصلح با مشورت و ارزیابی برنامه ها آن ها رئیس جمهور را انتخاب کنیم که تراز دولت اسلامی باشد.

دلدار با بیان اینکه فرد اصلح کسی است که فرهنگ اسلامی را قبول و اسلام در تمام وجود رسوخ کرده است، تصریح کرد: رئیس جمهور باید کسی باشد که در زیر و سایه رهبری باشد نه در مقابل رهبری و حامی و دلسوز اقشار ضعیف جامعه و اعتقاد به توان و نیرو داخلی و اعتقاد به ظرفیت درون کشور داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگیهای رئیس جمهور استکبار ستیزی است و برای حل مشکلات کشور نگاه به بیرون نداشته باشد و به مردم خدمت کند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: رئیس جمهور باید کسی باشد که به اولویت ها توجه و تولید، اشتغال و بیکاری که بزرگترین معضلات جامعه هستند را برطرف و متناسب با دولت کریمه باشد.

دلدار با اشاره سایر مناسبتهای هفته و تبریک روز جهانی ماما، اظهار داشت: سالروز تشکیل بسیج سازندگی را گرامی میداریم زیرا بسیج کلمه طیبه است و در هر اموری که وارد شود از جمله سازندگی به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: ۱۸ اردیبهشت ماه روز جهانی هلال احمر و روز تلاسمی و ۱۹ اردیبهشت ماه روز اسناد ملی و میراث مکتوب را نیز گرامی میداریم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: در آستانه میلاد فرخنده و با سعادت امام عصر (عج) هستیم که باید تمام تلاش مان را راانجام دهیم  تا جشن نیمه شعبان را با شکوه هر چه بهتر برگزار شود.

دلدار بیان کرد: در آستانه روز برات صدقه و خیرات برای رفتگان بسیار ارزشمند است اما باید تمام تلاشمان را بکنیم که این صدقه و خیرات هدفمند و به دست نیازمند واقعی برسد و از اسراف جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.