مشهد- خطیب جمعه مشهد مقدس بیان کرد: کارگری که یک ماه در معدن زغال سنگ زحمت بکشد و بعد با دست خالی به خانه بازگردد و در نهایت با ۱۷ ماه حقوق معوقه جسد بی‌جانش را تسلیم خانواده‌ کنند دور از عدالت اجتماعی است.

رفتار با کارگران دور از عدالت اجتماعی است/امنیت کشور بازیچه نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با اشاره به اینکه محروم ترین قشر کارگر، کارگران معادن هستند، افزود: کارگران معادن زغال سنگ در میان کارگران معادن از همه محروم‌تر هستند و انسان دلش می‌سوزد که در هفته کارگر خانواده این‌ها با اجساد خفه شده این عزیزان روبه‌رو می‌شوند و دلخراش‌تر از این، وضعیت خاص کارگران این معدن است، این‌ها در دی‌ماه ۹۴ به‌خاطر اینکه یک‌سال حقوق این‌ها نرسیده بود، دست به تحصن زدند و در تحصن عنوان کردند یک سال حقوق نگرفتیم، چگونه نان برای خانه ببریم؟

وی تاکید کرد: ۳۸ سال از نظام ما می‌گذرد و مدعی اجرای عدالت اجتماعی هستیم اما باید وضعیت را دید که چه شده است؟

مام‌جمعه مشهدمقدس گفت: کارگری که در فضای گاز مرگبار متان کار می‌کند یک سال جانش را در معرض خطر قرار داده و یک لقمه نان برای زن و بچه‌اش ندارد. این چه عدالت اجتماعی است؟

هفته کارگر گذشت و همه هم از کارگر تعریف و تجلیل می‌کنند و همه سخنرانی می‌کنند اما چه شد؟ این تکریم و بزرگداشت کارگر است؟ بعد هم ما سکوت کنیم و چیزی نگوئیم. این بزرگترین مصیبت برای اسلام و مسلمانان است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: شما می‌خواهید در کشوری که سرنوشت‌تان دست خودتان است، حواستان باشد چگونه تصمیم می‌گیرید. اگر جوری تصمیم بگیرید که کارگر یورت با این سرنوشت روبه‌رو باشد، نمی‌توانید پاسخگو باشید.

وی یادآور شد: جوانان ما جان و خون دادند تا سرنوشت‌تان دست خودتان باشد اما مراقب باشید که با این آزادی چه می‌کنید و چگونه انتخاب خواهید کرد.

نامزد ها را مورد سنجش قرار دهید

وی بیان کرد: انتخابات در پیش است و قرار است تصمیم بگیرید، هر که پیش آمد خوش آمد؟ بررسی نکرده و نسنجیده؟ همه شما رشد و تدبیر دارید و از موقعیت بالای فکری و سیاسی برخوردار هستید، سرنوشت این کارگر را هم در زمان انتخابات در نظر بگیرید که قرار است چه بر سر وی بیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در میان ما مردم، انسان‌هایی هستند که سحری را با یک سیب‌زمینی می‌گذرانند و بعد ۱۸ ساعت روزه می‌گیرند و ما مسئول هستیم.

وی گفت: شما می‌خواهید تصمیم بگیرید، حضور شما در صحنه بزرگترین امتیاز است. عزیزان ما که همگی عزیز هستند و کاندیدا شده‌اند توجه داشته باشند که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود با کارگران فرمودند به‌خاطر امنیت کشور، با مسائل تبلیغاتی کاندیداتوری بازی نکنید و قرار نیست امنیت کشور بازیچه شود لذا  اگر بنا شد برخی بگویند ما سایه جنگ را برداشتیم و قطب بندی جنگ و ضدجنگ راه بیندازند، پیام‌آور تهدید دشمن هستند، سایه جنگ را از این کشور فقط یک جریان برداشته و آن هم مردم هستند.

وی افزود: حضور مردم در صحنه سایه جنگ را از میان برده است، مردم در وسط صحنه نظام هستند و هر قدرتی چشم بد به نظام داشته باشد محاسبه می‌کند و می‌بیند با ۸۰ میلیون انسان نمی‌تواند بجنگد. دشمنان ما عناصری هستند که ۳۸ سال تجربه سیاسی ما نشان داده به هیچ وجه از یک فرصت نمی‌گذرند، سفره غذای ما را هدف قرار می‌دهند. آن وقت بتوانند جنگ کنند و نکنند؟ آن وقت به خاطر یک آقا و جریان سیاسی که به آن‌ها لبخند می‌زند جنگ نکنند؟ اگر آمریکا بداند می‌تواند به ما حمله کند، حمله اول صبحش را به ظهر موکول نمی‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ۸ سال دفاع مقدس ثابت کرده قدرت نظامی این نظام از نظر نیروی انسانی، تمام جمعیت کشور است؛ به مجرد احساس خطر، فرزندان ما با دشمن می‌جنگند؛ وقتی آن شکست خورده از حلب سوریه فرار می‌کند فکر اینکه بخواهد برنامه تروریستی در ایران ایجاد کند از ذهنش خارج می‌شود و این به واسطه بچه‌های قهرمان مدافع حرم است. این تامین‌کننده امنیت در داخل کشور است؛ این قطب‌بندی که بگویند یک عده طرفدار جنگ و یک عده ضدجنگ است، تهدیدی است که از زبان دشمن آورده می‌شود.

وی افزود: تکلیف شرعی ما مشارکت سیاسی است، مشارکت سیاسی حضور در صحنه انتخابات است و اگر مسلمان مکلفی از این حضور سرپیچی کند، واجب شرعی را زیر پا گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.