۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 526313

هر دولتی که به عنوان دولت دوازدهم سرکار بیاید بی درنگ باید برنامه های مرتبط با شعار سال در دستور کارش قرار بگیرد ِ برای حمایت از تولید و اشتغال یک روز هم یک روز است .

بیش از یک ماه از سال اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال گذشت و ماه دوم هم به نیمه نزدیک می شود.
ماه اول سال که با تعطیلات نوروز و حال و هوای عید همراه است و تجربه ثابت کرده تا کارهای اداری و روزمره روی روال طبیعی بیفتد درست یک ماه زمان می برد!
ماه دوم هم که امسال به طور طبیعی بیشتر سازمان ها، ادارات و نهادهای دولتی  درگیر برگزاری دو انتخابات همزمان و حاشیه های آن هستند.
اگر فرض کنیم انتخابات به دور دوم هم کشیده نشود و در مرحله اول تمام شود، باز هم بخش زیادی از قوای اجرایی و عملیاتی خواسته یا ناخواسته تا یکی دو هفته پس از انتخابات درگیر حاشیه های آن هستند (تازه اگر همه کارها روی ریل طبیعی خود باشد.)
اگر با نتیجه انتخابات دولت جدید هم روی کار بیاید که دیگر هیچ،  همه چیز تغییر می کند و بسیاری از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی درگیر تغییر و تحولات مدیریتی می شوند! (مجلس هم به تبع این تغییر و تحولات باید درگیر رای اعتماد به مدیران و وزرای جدید شود. )
در وهله اول با نگاه خوشبینانه دو ماه سال و با نگاه بدبینانه حداقل ۳ تا ۴ ماه، کشور و قوای اجرایی و حتی مقننه درگیر موضوعات و حاشیه های انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خواهد بود (موضوعی که با توجه به اهمیت انتخابات غیر قابل اجتناب است.)
با این اوصاف دست اندرکاران و مدیران سازمان های مسئول چه زمانی فرصت می کنند تا برنامه های گوناگون و تدابیر خود را برای اجرای کامل سیاست های(اقتصاد مقاومتی، تولید _ اشتغال) اجرایی کنند و برای این مهم برنامه ریزی و تدبیر کنند؟  
فراموش نکنیم اگر برای تحقق نام سال تعلل و اتلاف وقت به هر بهانه ای داشته باشیم و  برنامه های لازم و ضروری این مهم با تاخیر مشخص و تدوین شوند و با عینک و ژست تشریفاتی به عنوان سال نگاه کنیم، نه تنها موفق نخواهیم بود، بلکه  اهداف مهم سال که همان تولید و اشتغال است به طور کامل محقق نمی شود و فرصت طلبان، بدخواهان و جریان مخالف انقلاب و کشور از فرصت به وجود آمده با برنامه ریزی و هوشیاری و هوشمندی استفاده می کند.
برای تحقق «اقتصاد مقاومتی، تولید _ اشتغال» باید از آسیب هایی مانند اتلاف وقت، فعالیت های تبلیغی صرف، همایش محوری بدون اجرا، کم توجهی به برنامه ها و اسناد بالا دستی به بهانه انجام کار بیشتر و هم چنین فعالیت های نمایشی و رسانه گرایی صرف پرهیز کنیم و در چارچوب اصلاح وضعیت بیکاری و حمایت از تولید داخل همه جانبه هم مردم و هم مدیران فعالیت بی وقفه داشته باشند.
این فرآیند محدود به یک دولت نبوده و هر دولتی که به عنوان دولت دوازدهم سرکار بیاید بی درنگ باید برنامه های مرتبط با شعار سال در دستور کارش قرار بگیرد ِ برای حمایت از تولید و اشتغال یک روز هم یک روز است.  
یادمان نرود، از قدیم گفتهاند : وقت و زمان همچون طلاست، باید قدر لحظه لحظه اش را دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.