'v'hk- امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه در گذشته شاهد بودیم این کارگران به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان تحصن کرده‌اند، گفت: قانون در این زمینه لنگ است و برای رفع آن وزیر کار باید لایحه‌ای تهیه کرده و به مجلس ارائه کند.

 کاندیداها وعده‌هایی به مردم دهند که عملی باشد/ وزیر کار برای افزایش حقوق معدن‌کاران لایحه دهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی  در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با اشاره به وقوع فاجعه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر اظهار کرد: واقعه رخ داده در معدن زغال‌سنگ آزادشهر واقعه دل‌خراش و دلسوزی بود که در آن جان تعدادی از هم‌استانی‌های خود را از دست داده‌ایم.

وی تصریح کرد: افرادی که کارگران را به کار می‌گیرند باید توجه داشته باشند هر کسی در هرجایی که کار کند باید در آن رشته آموزش‌های لازم را ببیند تا اگر روزی اتفاقی افتاد بدانند چه‌ کاری کنند و چگونه با موضوع برخورد کنند

لیوانی افزود: از آنجایی که کار در این معادن سخت بوده و کارگران معدن به دلیل ضرورت زندگی و تأمین هزینه زندگی باید در این معادن کار کنند کارفرمایان موظف هستند به اندازه کافی به آنها برسند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه کارفرماها باید وسایل و امکانات لازم را تهیه کنند  تا در زمان لازم و به موقع استفاده شود، خاطرنشان کرد: به دلیل تراکم گاز زیاد در این تونل و ریزش سنگ‌ها پیشرفت کار در آواربرداری به سختی انجام می‌شود لذا افرادی که کار بلد نیستند در آن منطقه حضور پیدا نکنند چون بیشتر موجب کندی کار می‌شوند.

وی اضافه کرد: کار در معدن تخصص خاص خود را می‌طلبد و از این رو باید برای امدادرسانی هم از افراد متخصص این کار استفاده شود اما متأسفانه شاهدیم عده‌ای بیکار در آن منطقه حضور دارند و جلوی پیشرفت کار را می‌گیرند.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات تأکید کرد: کاندیداها وعده‌هایی به مردم دهند که عملی باشد و از دادن وعده‌هایی که عملی نمی‌شود پرهیز کنند.

لیوانی با اشاره به اینکه چه کسی رأی می‌آورد مهم نیست مهم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است، گفت: دنیا به انتخابات ما چشم دوخته است تا حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی ببیند و اگر این حضور کمرنگ باشد از آن به عنوان دلسرد شدن مردم از نظام یاد می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.