اصفهان- دبیر شورای سیاستگذاری سلامت شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال بودجه در سال جاری به منظور اجرایی شدن طرحهای سلامت محور در نظر گرفته شده است گفت : شبکه سازی و تقویت کانونهای سلامت در سطح شهر از برنامه های ستاد سلامت شهرداری اصفهان در سال ۹۶ خواهد بود.

۲۰ میلیارد ریال برای بهبود سلامت شهروندان اصفهانی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدویان در حاشیه اولین جلسه شورای سیاستگذاری سلامت در سال ۹۶ گفت : در موضوع سلامت ۴ بعد اساسی یعنی سلامت جسمی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی در امر سیاستگذاری ها مد نظر مدیران شهری بوده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت شهروندان، بیست میلیارد ریال بودجه در سال ۹۶ برای اجرای طرحهای سلامت محور در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اختصاص داده شده است.

دبیر شورای سیاستگذاری سلامت شهرداری اصفهان با بیان شعار امسال سازمان جهانی بهداشت گفت: تاکید این سازمان در سال جاری بر روی سلامت روان و مقابله با هر نوع افسردگی بوده و در همین راستا شعار ((بیایید با هم گفت و گو کنیم)) به عنوان شعار جهانی امسال در حوزه سلامت در نظر گرفته شده است لذا تلاش خواهیم کرد تا اقدامات وسیعی در بستر برنامه ریزی های انجام شده در راستای بهبود سلامت روانی شهروندان محقق شود.

وی در ادامه به موضوع سلامت جسمی شهروندان نیز اشاره کرده و اظهار داشت: در حوزه سلامت جسمی نیز عمده اقدامات حول موضوعاتی هم چون پیشگیری و درمان بیماری های غیرواگیر خاصتا بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و هم چنین مبارزه با کم تحرکی برنامه ریزی شده است.

مهدویان فر خاطر نشان کرد: مباحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر اعم از سنتی یا صنعتی و نیز مقابله با پدیده شوم اعتیاد نیز در حوزه سلامت اجتماعی مد نظر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه شبکه سازی و تقویت کانون های سلامت در سطح شهر اصفهان از برنامه های اصلی ستاد سلامت در سال ۹۶ خواهد بود، گفت: در حال حاضر ۱۶ خانه سلامت و بیش از ۱۴۰ کانون سلامت در محلات سطح شهر فعال بوده و تلاش اصلی ما در سال ۹۶ در راستای افزایش تعداد این کانون ها تا مرز ۲۰۰ عدد بوده و هم چنین شبکه سازی و تقویت اقدامات انجام شده در این کانون ها در سال ۹۶ با جدیت دنبال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.