علمای اهل سنت کشور با تأکید بر اینکه در این عصر حساس پست ریاست جمهوری به رئیسی نیاز دارد، اظهار داشتند: رئیسی چهره‌ای متقی و شاخص در خدمت به محرومین است.

علمای اهل سنت: رئیسی چهره‌ شاخص در خدمت به محرومان است/ انتقاد از برخوردهای سلیقه‌ای دولت با اهل سنت

به گزارش «قدس آنلاین»،  صبح امروز اجتماع سراسری علمای اهل تسنن با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در تالار آدینه تهران برگزار شد.

در این برنامه ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه بیجار اظهار داشت: مشکلات امروز در مناطق اهل سنت از جمله در استان کردستان وجود دارد، تبعیض‌هایی نیز وجود دارد و گاهی به سایر اقوام و مذاهب به عنوان شهروند درجه دو و سه نگاه می‌شود که این منجر به ناهنجاری خواهد شد.

وی افزود: هنوز از ظرفیت نخبگان اهل تسنن استفاده نمی‌شود و شاهد برخودهای سلیقه‌ای برخی مسوولان هستیم. بنابراین ما از دولت کار و کرامت آقای رئیسی این مطالبه را داریم که این مساله را مدنظر داشته باشند.

امام جمعه بیجار تاکید کرد: رئیسی چهره‌ای متقی و شاخص در خدمت به محرومین است.

وی تصریح کرد: بسیاری از دولت‌هایی که روی کارآمدند به مطالبات اهل سنت توجه نکردند و ما از سید ابراهیم رئیسی انتظار داریم به این مطالبات توجه کند.

ماموستا محمدی با بیان اینکه بحث معیشت روحانیون اهل سنت چندان مورد توجه قرار نگرفته است خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما حافظ و ناصر نظام در سالهای بعد از انقلاب بوده ایم.

وی همچنین گفت: مردم کردستان از رئیسی که دغدغه معیشت، بیکاری و اصلاح ساختار و از بین بردن حقوق های نجومی را دارد، حمایت می کنند.

برپایه این گزارش در ادامه ماموستا فرزاد سلیم پور از علمای اهل سنت آذربایجان غربی نیز در این نشست اظهار داشت: وقتی ما در آذربایجان غربی شنیدیم که حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات حضور یافته است آرزو کردیم روزی بیایید که کشورمان را به فردی انقلابی و سید بزرگواری بسپاریم که دردمند محرومین جامعه باشد.

وی افزود: ما به عنوان اهل سنت آذربایجان غربی نهایت حمایت را از آقای رئیسی خواهیم داشت. انشاالله به زودی جشن پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را برگزار کنیم.

همچنین محمد صدیق فهیمی امام جمعه سورو بندرعباس نیز در این نشست اظهار داشت: برخی افراد به پست نیاز دارند و ما از آنان حمایت نمی‌کنیم اما با شناختی از دکتر رئیسی داریم رسما از ایشان حمایت می کنیم.

وی افزود: در این عصر حساس پست ریاست جمهوری به دکتر رئیسی نیاز دارد.

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در اجتماع سراسری علمای اهل تسنن اظهار داشت: اولویت اول حضور در انتخابات و رأی دادن است. رأی دادن شفاعت است.

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها در جمهوری اسلامی کار کرده‌اند افزود: آقای رئیسی درد مردم را دارد و برخاسته از متن جامعه است و امیدواریم با پیروزی دکتر رئیسی ایشان به مشکلات اهل تسنن رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.