مدیرکل آفریقای وزارت خارجه کشورمان در سفر به نیجریه و در دیدار با برخی مقامات سیاسی و اقتصادی این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد.

رایزنی مدیرکل آفریقای وزارت خارجه ایران با مقامات نیجریه

به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی آقاجعفری مدیرکل آفریقای وزارت خارجه در ادامه سفر به غرب آفریقا در سفر به نیجریه با چند تن از مقامات سیاسی و اقتصادی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

آقاجعفری در دیدار با قائم مقام‌ وزارت خارجه نیجریه ابعاد مختلف روابط دو کشور را بررسی کرد.

در این دیدار که مرتضی رحیمی زارچی سفیر جمهوری اسلامی نیز حضور داشت دو طرف با اشاره به دیدارهای رئیس جمهور نیجریه و وزیر خارجه کشورمان از تهران و ابوجا بر توسعه روابط دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی اعم از نفت، انرژی، معدن و کشاورزی و همکاری‌های بانکی تاکید کردند.

شولا قائم مقام وزارت خارجه نیجریه توسعه روابط دو کشور در حوزه اقتصادی را با اهمیت توصیف و از عزم ایران برای ایجاد مرکز تجاری در ایران قدردانی کرد.

وی با قبول دعوت معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

مدیرکل آفریقا همچنین عصر جمعه با قائم مقام وزارت نفت نیجریه ملاقات و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در حوزه‌های مختلف نفت و گاز تاکید کرد.

مقام نیجریه‌ای نیز اهمیت توسعه روابط دو کشور عضو اوپک را یادآور و با ابلاغ پیام وزیر نفت به هیأت ایرانی از سوابق خوب همکاری‌های نفتی ایران در اوپک به نیکی یاد و بر توسعه آن تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.