بر اساس نتایج حاصله از این جلسه، صرافان حواله کار محترمی که نیاز به درهم در امارات داشته باشند با اینکه در گذشته این نیاز را از صرافی بانک های منتخب دریافت می کردند اما از این به بعد بر اساس مصوبه جدید می توانند بدون محدودیت درهم دریافت نمایند.

سقف پرداخت درهم به صرافی ها برداشته شد/ تصمیم جدید بانک مرکزی باعث افزایش رانت می شود

علی اصغر سمیعی رئیس اسبق کانون صرافان با اشاره به مذاکرات اعضای کانون صرافان ایران با مسئولین بانک مرکزی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: بر اساس نتایج حاصله از این جلسه، صرافان حواله کار  محترمی که نیاز به درهم در امارات داشته باشند با اینکه در گذشته این نیاز را از صرافی بانک های منتخب دریافت می کردند اما از این به بعد بر اساس مصوبه جدید می توانند بدون محدودیت درهم دریافت نمایند.

سمیعی ادامه داد: لازم به ذکر است که در گذشته و قبل از اخذ این تصمیم سقف خرید صرافی ها  فقط مبلغ یک و نیم میلیون درهم بود که داشتن کارگزاری دارای مجوز نیز یکی از ملزومات آن بود. این فعال صنفی درباره خروجی تصمیم فوق در جلسه هفته گذشته که بین کانون صرافان و معاونت محترم ارزی بانک مرکزی جناب آقای دکتر کامیاب تشکیل شد خاطرنشان کرد: در این جلسه که آقای کریمی مدیر اداره صادرات بانک مرکزی نیز حضور داشت آقای مجتهدی رئیس کانون صرافان  به عنوان یکی از حاضران جلسه با خوشحالی  نتیجه مذاکرات خود با مقامات بانک مرکزی برای ایجاد رانت بیشتر برای صرافان را اعلام کرده است.

رئیس اسبق کانون صرافان درباره تبعات این تصمیم تصریح کرد: طبیعتا این تصمیم باعث افزایش رانت شده و فساد و اختلاف طبقاتی ایجاد و تنها نتیجه آن پولدار شدن دارندگان امتیازات خاص است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: همانطور که از بیانیه رئیس کانون پیداست این موضوع  قبلا سقف داشته و الان قرار شده بدون محدودیت این ارزها پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.