سمنان- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به آموزش و حرفه‌آموزی بیش از یک‌هزار زندانی این استان، از حرفه‌آموزی و اشتغال پایدار به‌عنوان مهمترین برنامه‌های این دستگاه برای اصلاح و تربیت زندانیان نام برد.

حرفه‌آموزی و اشتغال راهکار اصلاح زندانیان در ندامتگاه‌های سمنان است

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی عرب در جلسه مشترک مدیران و رؤسای زندان‌های تابعه استان با مسئولان و کارشناسان ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره نامگذاری سال ۱۳۹۶ به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری، از اشتغال و حرفه‌آموزی به عنوان اولویت اصلی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های استان در سال جاری یاد کرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اشتغال در شعار امسال و نیز در سخنان ایشان در جمع کارگران تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌های مربوط به اشتغال در زندان‌ها نیز با تشکیل کارگروه تخصصی حرفه‌آموزی و اشتغال، به طور جدی به اجرا خواهند رسید.

عرب، حرفه‌آموزی و اشتغال پایدار را از مهمترین برنامه‌های اصلاح و تربیت در زندان‌ها برشمرد و اظهار کرد: کسب مهارت‌های شغلی توسط زندانیان، ضمن کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها، پس از آزادی نیز فرصت اشتغال به کار و کمک به معیشت خانواده را برای آنان فراهم می‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای توانمند سازی مددجویان زندانهای استان اظهار کرد: امسال یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان، تحت‌پوشش آموزش‌های مهارتی قرار خواهند گرفت.

محمودی محل اجرای این تعهدات را زندان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار عنوان کرد و افزود: با همکاری و مشارکت بسیار مطلوب اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، این آموزش‌ها همچون سال‌های گذشته به نحو شایسته‌ای به اجرا درخواهد آمد.

محمودی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶۱ هزار و ۴۷۱ نفر ساعت در زندان‌های استان آموزش مهارتی به اجرا درآمده است گفت: در سال جاری این آموزش‌ها با ۱۰ درصد افزایش به ۱۶۷ هزار و ۳۳۲ نفر ساعت رسیده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه توانمندسازی و بازگشت موفق زندانیان به اجتماع، نوید بخش احیای جامعه است افزود: امیدواریم با تسهیل شرایط آموزش و استفاده از ظرفیت زندانیان ماهر و استادکار در کارآموزی، مددجویان پس از آزادی بتوانند از فرصت‌های شغلی استفاده کرده و  به صورت شرافتمندانه در جامعه مشغول به کار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.