بیرجند- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور افزود: درسال گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار محصولات شیلات به سایر کشورها صادر شده است.

 ۵۰۰ میلیارد دلار محصولات شیلاتی صادر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند،  حسن صالحی ظهر شنبه در دیدار بااستاندارخراسان جنوبی اظهار داشت: واردات مواد غذایی در سال ۹۲ بالغ بر ۹ میلیارد دلار بود در حالیکه این میزان در سال  گذشته به ۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.وی بیان کرد: در سال های اخیر وزارت جهاد کشاورزی با حمایت های دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار مناسبی در حوزه تولیدات غذایی به انجام رسانده است

رئیس سازمان شیلات کشور افزود: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته قبل از اتمام برنامه ششم توسعه کشور، تراز تجاری وزارت جهادکشاورزی مثبت خواهد شد.

صالحی  بیان کرد: در سالهای اخیر در حوزه پرورش آبزیان وافزایش میانگین مصرف آبزیان درکشور اقدامات مناسبی به انجام رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور افزود: درسال گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار محصولات شیلات به سایر کشورها صادر شده است.

صالحی، با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته استخرهای ذخیره آب به صورت چند منظوره برای پرورش ماهی و میگو مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: شعار سازمان شیلات، آب، آبزی پروری و آبادانی است.

وی با اشاره به اینکه ایران در بخش تولید آبزیان در منطقه مقام اول را دراختیار دارد افزود: در زمینه تولید ماهی غزل آلا ایران مقام اول در دنیا را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.