۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 526591

همدان- معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: کیفیت هوای همدان برای گروه‌های حساس ناسالم است و در وضعیت هشدار قرار دارد.

هوای همدان ناسالم است

به گزارش قدس آنلاین،عادل عربی اظهار داشت: براساس آخرین پایش‌ها وضعیت کیفی هوای شهر همدان امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

وی از قرار گرفتن کیفیت هوای همدان در وضعیت هشدار خبر داد و افزود: براساس اعلام داده‌های آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان همدان غلظت گرد و غبار در هوای همدان به میزان ۱۷۸ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است که نشان از وضعیت هشدار کیفیت هوا دارد.

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: میزان غلظت گردوغبار در شرایط استاندارد تا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است اما صبح امروز میزان غلظت گرد و غبار در همدان ۷۱ میکروگرم بر مترمکعب بود که ساعتی پس از آن در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت مقابله با کاهش اثرات سوء پدیده آلودگی هوا تصریح کرد: سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی که نسبت به آلودگی هوا حساس هستند باید تا حد امکان از ورود به فضای باز خودداری کنند و یا اینکه از ماسک استفاده کنند. انجام فعالیت ورزشی در شرایط ناسالم هوا را به زمان دیگری موکول کنند و در صورت ضرورت در فضای بسته ورزش کنند.

عربی گرد و غبار را عامل اصلی این آلودگی دانست و گفت: با توجه به بارش‌های اخیر رطوب کافی در خاک وجود دارد بنابراین منشأ این گردو غبار داخلی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.