۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 526597

سمنان- معاون استاندار سمنان گفت: یک هزار و ۲۲۵ روستا در سمنان خالی از سکنه است که این امر سبب بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شود.

۱۲۲۵ روستا در سمنان خالی از سکنه است

به گزارش قدس آنلاین،محمود قنبری در بیست و نهمین نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان سمنان اظهار داشت: یک هزار و ۶۲۵ روستا از توابع استان سمنان هستند که تاکنون با مهاجرت روستاییان به شهرها و حومه‌های آن‌ها یک هزار و ۲۲۵ روستا خالی از سکنه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روستانشینان در ۴۰۰ روستای این استان سکونت می‌کنند افزود: ۹۲ روستا جمعیت بالغ‌بر ۱۵ خانوار دارند و در ۳۰۸ روستای دیگر جمعیت روستاها بالای ۲۰ خانوار است.

معاون استاندار سمنان عامل اساسی بیکاری را مهاجرت مردم از روستا به شهر دانست و گفت: ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در روستاها تنها راه مؤثر برای حفظ و نگهداری جمعیت روستانشین در استان سمنان است.

وی با بیان برخی ظرفیت‌های موجود اشتغال‌زایی در روستاهای استان سمنان افزود: ریشه و منشأ تولید در روستاها قرار دارد و باید برای رونق تولید نسبت به روستاهای استان توجه ویژه‌ای داشت.

قنبری تصریح کرد: رونق بازار فروش تولیدکنندگان، فراهم‌سازی برخی امکانات آموزشی و رفاهی در روستاها می‌تواند مانع از مهاجرت آنان به شهرها شود.

وی یکی ادامه تحصیل در شهرها را یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار در مهاجرت روستانشینان به شهرها عنوان کرد و گفت: حفظ جمعیت روستانشین در اولویت کارگروه اقتصاد مقاومتی قرار دارد و بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاهای این استان هدف‌گذاری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.