مسئولیت های اجتماعی بنگاه اقتصادی باید به یک باور و فرهنگ در میان سازمان های ایرانی تبدیل شود و از این طریق بتواند منجر به خلق ارزش های مشترک برای ذی نفعان و سازمان ها شود

رد پای اهدا کتاب و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در نمایشگاه کتاب

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، رضا قدیمی مدیر عامل سازمان در تشریح موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاه اقتصادی (CSR )، گفت :  مجموعه وظایف و تعهداتی که یک بنگاه در جهت حفظ و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کنند، گفته می شود و بنگاه ها می دانند این موضوع اختیار و انتخاب نیست  و بخش مهمی از فرآیند کسب و کار محسوب می شود.
وی افزود: مسئولیت های اجتماعی بنگاه اقتصادی باید به یک باور و فرهنگ در میان سازمان های ایرانی تبدیل شود و از این طریق بتواند منجر به خلق ارزش های مشترک برای ذی نفعان و سازمان ها شود.
قدیمی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در حوزه ی مسئولیت اجتماعی بنگاه اقتصادی  با ناشرین و مسئولین سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، خاطر نشان کرد : پس از رایزنی های متعدد، معرفی سازمان خدمات اجتماعی و تبیین مأموریت های آن، به تفاهمی مشترک فی مابین ناشرین و مسئولین کتاب و سازمان خدمات اجتماعی دست یافتیم.
مدیرعامل  سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران،  با اشاره به دستاورد مذاکره فی مابین ناشرین نمایشگاه بین المللی کتاب و سازمان خدمات اجتماعی، تصریح کرد:  " مشارکت  ناشرین در حوزه ی مسئولیت اجتماعی از طریق اقدامات خیر خواهانه از جمله هبه ی کتاب " و "درج پیام های مشخص در خصوص موضوعات و آسیب های اجتماعی در یکی از صفحات آغازین تمامی کتاب های منتشره "  از جمله موضوعات مطرح و مورد درخواست ناشرین کتاب بوده است.
قدیمی، دراختیار قرار گذاشتن ظرفیت های اطلاع رسانی شهری جهت معرفی کتاب با درج لوگوی انتشارات و درج لوگوی انتشارات به عنوان حامی معنوی در رویدادها و همایش ها  را از جمله تعهدات سازمان در قبال ناشرین نمایشگاه بین المللی کتاب عنوان کرد.
وی در پایان در خصوص عملکرد نهاد های خدمت رسان در حوزه ی مسئولیت های اجتماعی، خاطر نشان کرد: برای مسئولان شهری و شهرداری ها این موضوع که بنگاه های اقتصادی به عملکرد خود در حوزه ی مسئولیت اجتماعی توجه کنند، جذابیت زیادی دارد، چرا که بنگاه های اقتصادی از منابع شهری استفاده می کنند و هرچه بهره وری بیشتری و پیامدهای منفی کمتر در استفاده از آنها داشته باشند به سود ساکنان شهرها خواهد بود ودر عین حال یاری رساننده شهرداری در انجام وظایف خود خواهد شد.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، تصریح کرد:  تمرکز بر مسئولیت اجتماعی به سازمان ها کمک می کند که پیامدهای محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی خود را مدیریت کرده و باعث افزایش بهره وری در سازمان ها می شود.
قدیمی افزود: مسئولیت های اجتماعی باید در تمام تصمیم گیری های سازمانی از نیروی کار گرفته تا محصولات، بازار، کیفیت و عملیات رسوخ کند و در حقیقت مسئولیت اجتماعی، یک شیوه تفکر و رفتار است؛ نه یک برنامه غیر مسنجم موقتی و مربوط به دوره ی مدیریت فردی خاص در سازمان.
مدیرعامل  سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، خلق فرصت های جدید، ارتقاء شهرت، وجه و برند، ارزش های اخلاقی، مدیریت موثر ریسک ها، ایجاد انگیزه ها در کارکنان را از جمله موارد اصلی سازمان ها در خصوص توجه به مفهوم مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی، نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.