گرگان- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: عملیات امداد و دسترسی به معدنچیان محبوس در تونل معدن زمستان یورت آزادشهر با وجود احتمال ریزش آوار و با گذشت حدود ۷۰ ساعت از وقوع حادثه با حساسیت ادامه دارد.

عملیات امداد و نجات در آزادشهر با جدیت دنبال می شود

به گزارش قدس آنلاین، صادقعلی مقدم صبح شنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: آوار برداری و ایمن سازی نخستین نقطه ریزش آوار توسط گروه های امدادی معدن انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی کارشناسان معدن، بر اثر انفجار ظهر چهارشنبه گذشته، تونل در سه نقطه ریزش آوار دارد، گفت: آسیب دیدگی تونل بسیار بالا بوده و دسترسی به محبوسان باقی مانده نیاز به بازسازی دارد که گروه های امدادی معدن با جدیت پیگیر هستند.

مقدم افزود: علاوه بر آوار برداری و ایمن سازی مسیر دسترسی به محبوسان در تونل، کار ایجاد راه فرعی نیز در حال ایجاد است.

وی همچنین آمار جانباختگان خارج شده از تونل مخروبه را ۲۲ تن اعلام کرد و گفت: آخرین پیکر معدنچی حدود ساعت ۲ بامداد امروز (شنبه) با تلاش گروه های امدادی معدن خارج و به یکی از سردخانه های شهرهای همجوارجهت احراز هویت منتقل شد.
در حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر واقع در ۹۰ کیلومتری شرق شهر گرگان مرکز گلستان که مقارن ظهر چهارشنبه گذشته ۱۳ اردیبهشت رخ داد، ۷۳ نفر مصدوم که برخی به صورت سرپایی درمان، بعضی در بیمارستان مداوا و تعدادی نیز بستری شده اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.