بجنورد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت : دستگاههای اجرایی استان باید پروژه های اقتصاد مقاومتی را در اولویت پروژه های خود قراردهند.

پروژه های اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید پورعیسی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی امسال متفاوت است، اظهارداشت: امسال برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد گام عملی می شویم که اولین گام دراستان راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی است.
وی افزود : برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی استان به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۵ میلیارد تومان امسال و مابقی سال آینده تامین می شود.
وی گام بعدی را توسعه صنعت اسب ترکمن دراستان برشمرد و خاطرنشان کرد: درهمین راستا با حضور تعدادی ازدستگاههای اجرایی برای رفع مشکل گله داران در شهرستان رازو جرگلان حضوریافتیم.
وی بیان کرد: شواهد نشان می دهد پروژه پتروشیمی کالیمانی نیز دراستان به خوبی پیش می رود و بعد ازفراهم شدن مقدمات سرمایه گذار خارجی دراستان حضور خواهد یافت و اگراین پروژه تا ۵ سال آینده تحقق یابد تحول عظیمی درآن منطقه رخ می دهد. 
وی با بیان اینکه امسال سیاست دولت برای اقتصاد مقاومتی پروژه محوراست، تصریح کرد: برای استان ۱۲ برنامه درقالب ۶۰ طرح برنامه ریزی شده است.
پورعیسی ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع باید منابع به سمت پروژه های اولویت دار هدایت شود.
وی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به یک گفتمان عمومی و فرهنگ شود تا فراگیر و عملیاتی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی دربخش دیگری با اشاره به افزایش اعتبارات استان درسال جاری گفت: هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان پیش بینی شده که تاکنون ۵۸۰ میلیارد تومان از محل تملک استانی، نفت، توازن استانی ابلاغ شده است.
پورعیسی اظهارداشت: امسال ۱۰۵ میلیارد تومان برای ارتقای شاخص های توسعه استان، ۱۷ میلیارد تومان از محل مالیات برارزش افزوده و ۳ درصد از محل فروش نفت خام به اعتبارات استان افزوده شده است.
وی افزود: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از محل سفرمقام معظم رهبری برای استان جذب شد که امیدواریم امسال هم ازاین محل اختصاص اعتبار برای استان داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از ۶۵۹ میلیارد تومان اعتبارات سفرریاست جمهوری به استان تاکنون ۳۷۴ میلیون تومان جذب شده است که مابقی آن تا پایان دولت یازدهم پرداخت می شود.
پورعیسی درادامه با اشاره به وضعیت نامناسب مبلمان شهری استان گفت: برای مبلمان شهری باید به یک مدیریت یکپارچه برسیم که درحوزه روستایی این امرصورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این مدیریت و نظام فنی و اجرایی اتفاق نیفتد نمی توانیم دنبال مطالبات و حقوق شهروندی باشیم.
وی یادآورشد: برای تحقق این امرباید درحوزه منابع جدید درآمدی به شهرداری کمک کنیم.
وی افزود: از ۳۰ میلیارد تومان بدهی دستگاههای اجرایی استان به شهرداری توانستیم ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را وصول و به شهرداری پرداخت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.