نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرایط اقتصادی و بیکاری در جامعه بیداد می‌کند و ۱۷ هزار کارگاه تعطیل‌شده در کشور وجود دارد.

بیکاری و مشکلات اقتصادی در جامعه بیداد می‌کند/ در داخل به اقتدار و قدرت ملی خدشه وارد شده/ وجود ۱۷ هزار کارگاه تعطیل در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازتسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از آیت‌الله یزدی اظهار داشت: شرایط امروز کشور و منطقه شرایط خاصی است و عزت و اقتدار امروز نظام در درجه اول مدیون شهدای انقلاب و بعدازآن حضور جوانان پرشور در همه عرصه‌هاست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: مؤلفه‌های قدرت در کشور مردم هستند و حضور مردم در عرصه‌های مختلف سبب دور شدن سایه جنگ از کشور شده است.

وی بابیان اینکه ایران نقطه امید کشورهایی مظلوم و آزادی‌خواه جهان است و معادلات منطقه‌ای بدون حضور ایران قابل‌حل نیست، افزود: در ایران مؤلفه اصلی قدرت، مردم با ایمان است و کارآمدی قدرت نظام نیز با مردم  بیشتر می‌شود ولی متأسفانه در داخل کشور به اقتدار و قدرت ملی خدشه وارد شده است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در کشور خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شءن مردم ایران نیست و شرایط اقتصادی و بیکاری در جامعه بیداد می‌کند و 17 هزار کارگاه تعطیل‌شده در کشور وجود دارد.

وی اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: متأسفانه اقدامات عملی در این زمینه رخ نداده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از نبود فضای مناسب برای هنرمندان و خروج آن‌ها از کشور تصریح کرد: باید نگاه‌ها نسبت به هنرمندان عوض شود و با تعامل و عزت با آن‌ها رفتار کرد، همچنین دولت باید اهل کار باشد تا جامعه احساس آرامش کند؛ کار همراه با کرامت سبب آن می‌شود تا مردم احساس نکنند عزت‌شان دچار خدشه شده است.

وی بابیان اینکه دولت باید عزت  و کرامت مردم را حفظ کند تا مردم احساس نکنند کرامت آن‌ها دچار خدشه شده است، گفت: بخش خصوصی باید توانمند شود و این جزء وظایف دولت است و دولتی که نگاه آن به بیگانه باشد، نمی‌تواند در این عرصه‌ها موفق شود.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی ادامه داد: باید به جوانان و نخبگان اعتماد کنیم تا موفق شویم چراکه برای ایجاد اشتغال راهکار، فراوان است.

وی با تأکید براینکه می‌توان با افزایش ظرفیت‌های پتروشیمی اشتغال ایجاد کرد، اظهار داشت: جلوگیری از خام‌فروشی می‌تواند اشتغال ایجاد کند، نمونه دیگر دریا، بخشی است که می‌تواند اشتغال ایجاد کرد، همچنین فضای مجازی عرصه‌ای است که می‌توان در آن اشتغال ایجاد کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ابراز کرد: ما در کشور به یک نگاه انقلابی و یک حرکت جهادی نیاز داریم و معتقدیم که "می‌توانیم"؛ دولت با این ایده ما مخالف است چراکه مشکل کشور کمبود منابع، صنایع و نقدینگی نیست بلکه مشکل سوءمدیریت در این زمینه‌هاست.

وی با انتقاد از ادغام جهاد در بخش کشاورزی عنوان کرد: یکی از علل اصلی مشکلات کشور ادغام جهاد در سازمان جهاد کشاورزی است و ای‌کاش این ادغام صورت نمی‌گرفت، چون روحیه جهادی را در کشور کاهش داد.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی ادامه داد: باید کاری کنیم که در درجه نخست فایده و سود آن نصیب محرومین شود و رفع بحران بیکاری کاملاً شدنی است و ما به این کار یقین داریم و چاره آن تغییر رویکرد است که ما سازوکار آن را اندیشیده‌ایم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو باید تحول در مدیریت کشور اتفاق بیافتد، چون مشکل کشور ما مدیریت سیاسی و اقتصادی دولت است، گفت: وضعیت امروز کشور در شأن یک کشوری که در حال تمدن‌سازی است، نبوده و این شرایط باید تغییر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.