معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع گفت: سربازان کشورمان با آمادگی کامل ‌چشم طمع دشمنان را کور کرده‌اند و به همین سبب در امنیت کامل هستیم.

‌سربازان ایران اسلامی با آمادگی ‌چشم طمع دشمنان را کور کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سردار علیرضا تمیزی معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع امروز در مراسم تجدید میثاق ‌2 هزار سرباز برگزیده نیروهای مسلح در حرم مطهر امام راحل با بیان اینکه امروز در این مکان مقدس گرد ‌هم آمده‌ایم تا با آرمان‌های ‌امام راحلمان هم‌پیمان شویم و عهد کنیم حافظ امنیت و اقتدار ملی خواهیم بود، اظهار داشت: ‌در جوار بارگاه بنیانگذار کبیر انقلاب ‌متعهد می‌شویم که ‌ایثارگری‌، فداکاری‌، وظیفه‌شناسی و تکلیف‌گرایی را سر‌لوحه کار خود قرار داده و در راه تامین امنیت ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و فرمانده‌ کل قوا ‌به راستی پس از امام راحل‌، جریان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را به خوبی رهبری کرده‌اند، اظها‌ر داشت: ‌بحمد‌الله امروز شاهد دفاع از اصول قطعی و تحقق آرمان‌های ‌امام بزرگوار توسط معظم له هستیم‌.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با بیان اینکه ‌شهدای انقلاب اسلامی‌، شهدای دوران دفاع مقدس و‌ 50 هزار سرباز شهید ‌‌با نثار خون پاکشان امنیت وآرامش را برای ملت ا‌یران اسلامی به ارمغان آورده‌اند، افزود: در روزهای اخیر دشمنان نظام اسلامی طینت پلید خود را نشان دادند و چند تن از جوانان سرباز عزیر کشورمان را در مرز میرجاوه به شهادت رساندند؛ کسانی که جان خود را راه تامین امنیت کشورمان اهدا کردند.

سردار تمیزی با بیان اینکه صلابت تمامی سربازان ایران اسلامی ‌سبب قدرت هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: سربازان ایران با آمادگی کامل ‌چشم طمع دشمنان به ایران را کور کرده‌اند و امروز در امنیت کامل هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با بیان اینکه ‌فرماندهان نیروهای مسلح در مراکز آموزشی برای آماده ساختن سربازان این مرز و بوم با اخلاص و مجاهدانه تلاش می‌کنند، تاکید کرد: خداوند بزرگ را شاکریم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جوانانی برومند برای دفاع از آرمان‌های مقدس نظام در تمام مقاطع آماده جانفشانی بوده‌اند که نمونه آن شهادت بیش از 50 هزار سرباز در دوران دفاع مقدس است.

سردار تمیزی با اشاره به فریاد عدالت‌خواهی ملت‌های مسلمان در سراسر جهان به ویژه منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: ‌امروز به برکت نظام اسلامی و انقلاب بزرگ ملت ایران، میلیون‌ها انسان مسلمان و عدالت‌خواه در سرتاسر جهان فریاد اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی سر می‌دهند.

وی با بیان اینکه ‌هر کشوری برای دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از استقلال مرزهای خود‌، نیاز به نیروهای مقتدر دفاعی دارد، اضافه کرد:  بر‌اساس آنچه که در تاریخ‌، رویدادهای نظامی و سیاسی کشورها به وقوع پیوسته‌ این نکته را نمی‌توان انکار کرد که میان استقلال سیاسی و اقتصادی یک کشور با بنیه دفاعی آن ‌ارتباط‌ مستقیم وجود دارد‌.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تاکید کرد: تاریح نشان داده ‌هر اندازه که نیرو‌های نظامی کشورها در زمینه‌های مختلف از جمله تجهیزات و نیروی انسانی کارآمد‌، متعهد، متخصص و آماده‌تر باشد فکر تجاوز به مرز‌های ‌کشورها و اختلال در استقلال و امنیت آنها از جانب قوای بیگانه کمتر شده است‌.

سردار تمیزی با بیان اینکه سرباز از نظر لغوی‌، یعنی کسی که سرش را در راه حفظ میهن و دینش می‌دهد، ادامه داد: ‌در هر فرهنگی این واژه، از واژه‌های مقدس و مورد احترام همگان است چرا که سرباز از جان، راحتی و آسایش خود می‌گذرد تا ملتش امنیت و آرامش داشته باشند و خود این عمل یعنی خدمت مقدس سربازی از جمله کارهایی است که از اجر بالایی نزد خداوند متعال برخوردار است‌.

وی با برشمردن اهمیت و نقش سرباز در دین مبین اسلام اظهار داشت: امیر‌المومنین علی (ع)‌ در نهج‌البلاغه می‌فرمایند ‌سربازان به فرمان خدا برای مردم همانند دژها و قلعه‌های محکم هستند و زینت و آراستگی حاکمان و عزت و ارجمندی دین و راه‌های امن و آسایش برای رهروانند و ملت‌ها پایدار و ایمن نمی‌مانند مگر با بودن سربازان.

معاون هما‌هنگ‌کننده وزارت دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه برگزاری نهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و جوان سرباز هستیم، گفت: ‌هدف از برگزاری جشنواره جوان سرباز‌ تقویت امید به آینده‌، ارتقاء جایگاه منزلت اجتماعی‌، افزایش روحیه کار‌، ایجاد انگیزه‌، رقابت سالم و توجه به ارزش‌های دینی و ملی است.

سردار تمیزی با بیان اینکه امروز سربازان در ایران اسلامی با دینمداری، بصیرت و مسئولیت‌پذیری برای سازندگی کشور با تفکر بسیجی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد، ادامه داد: جوانان ایران اسلامی در بهترین دوران زندگی در راه مقدس خدمت سربازی گام برداشته‌اند و با نورانیت قلبی در راه دفاع از حریم دین و میهن اسلامی کوتاهی نکرده و با روحیه حق‌طلبی، نشاط فراوان و همت جوانی به دنبال انجام کارهای مفید و شایسته برای توسعه ایران اسلامی هستند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه سرباز جوان ایرانی بدون خوف از دشمن و با روحیه شجاعت در راه دفاع از میهن اسلامی قدم برمی‌دارد، تاکید کرد: اسلام به ما وعده داده ‌اگر حرکت کنیم وعده‌های الهی محقق خواهد شد چرا که خداوند توفیق حرکت در مسیر حق را به ما و جوانان سرباز این مرز و بوم عنایت کرده است.‌

وی با بیان اینکه سربازان ‌ایرانی دلسوز ‌ملت و کشورشان هستند و گرنه به خدمت سربازی نمی‌آمدند‌، اظهار داشت: فرماندهان نیروهای مسلح می‌دانند هر کجا جوان ایرانی و سرباز جوان مشغو‌ل به خدمت است ‌تازگی، طراوت، صفا ‌و نشاط موج می‌زند و از خداوند می‌خواهیم تا به کمک جوانان رشید و برومند‌، بتوانیم آینده‌ای بهتر همراه با امنیت و آرامش را برای مردم عزیزمان به وجود بیاوریم.

سردار تمیزی با تاکید بر حرکت جوانان به ویژه ‌سرباز عزیز ‌در مسیر معنویت و دفاع از حقانیت اضافه کرد: سربازی بخشی از فرآیند دفاعی کشور، امری مقدس و نوعی عبادت است و ‌به برکت هدایت‌های پیامبر‌گونه امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا‌، امروز دارای سلاح و تجهیزات خوب و نیروهای متخصص و توانمند شده‌ایم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.