یزد ـ استاندار یزد با بیان اینکه پایش ۱۰۰ درصدی واحدهای صنعتی استان انجام شده گفت: مشخصات تمام واحدها به روز شده و مشخص است که این واحدها در چه وضعیتی قرار دارند.

پایش ۱۰۰ درصدی واحدهای صنعتی استان انجام شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی عصر شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای توسعه اشتغال و افزایش رشد اقتصادی، جذب سرمایه گذاری خارجی بوده و در سال جاری سه مورد سرمایه گذاری خارجی در استان یزد انجام شده که دو مورد آن در حوزه ساخت نیروگاه خورشیدی و یک مورد نیز در زمینه ساخت ظروف بلوری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق به صورت جدی در استان یزد دنبال می‌شود، افزود: یک هزار و ۱۲۱ فقره قاچاق در ۱۱ ماهه سال گذشته در استان یزد تشکیل شد که رشد بسیار خوبی نسبت به مدت مشابه قبل داشت.

میرمحمدی تصریح کرد : استان یزد در ارتباط با پرداخت میزان تسهیلات مستقیم و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، به صورت مجموع توانسته رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص دهد. ۳۴۰ میلیارد تومان برای این تعداد واحد صنعتی تسهیلات در استان یزد پرداخت شد که این واحدها  بتوانند مشکلات خود را برطرف کرده و در راستای تولید گام  بردارند.

استاندار یزد با اشاره به سیر صعودی  واحدهای تولیدی استان  گفت: ۱۷ جلسه ستاد در استان یزد برگزار شده که در این جلسات، ۵۲ دستور کار و ۶۶ مصوبه وجود داشته است.

وی با بیان اینکه  کارگروه‌های ۹ گانه اقتصاد مقاومتی در استان یزد تشکیل شده، افزود : کارگروه‌ها هر یک در حوزه‌های مربوط به خودشان که شامل بهره‌وری، برقراری انضباط مالی، ارتقای توان ملی و درون‌زایی، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، شفاف سازی و سالم‌سازی، عدالت‌بنیان کردن اقتصاد، توسعه دولت اجتماعی، مردمی کردن اقتصاد و گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی تلاش‌های قابل توجهی انجام داده‌اند.

وی به برگزاری ۱۱ هزار و ۵۵۲ نفر ساعت دوره‌های آموزشی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در یزد اشاره کرد و گفت: در مجموع برای ۴۰۹ واحد صنعتی از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به تصمیم برای حمایت رسیدیم.

میرمحمد ی با اشاره به اینکه واحدهای دانش بنیان نیز نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال برای افراد تحصیلکرده دارند، افزود: در مجموع ۴۶ درصد شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری یزد در حوزه آ.سی.تی فعالیت می کنند که این شرکت‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

میرمحمدی بیان کرد: امیدواریم اقتصاد مقاومتی در اعمال مدیریت درست، بهبود کیفیت محصولات و توسعه بازارها و اصلاح الگوی مصرف در استان یزد متبلور شود و شاهد توسعه روزافزون همه واحدهای تولیدی و صنعتی در سایه تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزدنیز دراین نشست گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد یکی از اقداماتی است که با رویکرد اقتصاد مقاومتی دنبال می شود.

محمدرضا نصیری زاده با اشاره به ابلاغ رویکردهای پنجگانه اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهور به استان ها اظهار داشت: به طور قطع اجرای این بسته نیازمند الزاماتی در استان یزد است.

وی با اشاره به اینکه این بسته رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی هشت درصدی، تداوم نرخ تک‌رقمی، افزایش سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش صادرات را دنبال می کند، افزود: در این ابلاغیه پنج بسته شامل ارتقاء توان تولید ملی، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، جذب توسعه و تعمیق تکنولوژی، تجارت خارجی و اشتغال و توانمندسازی نیروی کار گنجانده شده است.

نصیری‌زاده خاطرنشان ساخت: در استان یزد برای تحقق این بسته ها به ملزوماتی از جمله اقدام در راستای حذف و کاهش قوانین مزاحم و متناقض، اقدام برای کاهش مشارکت و سرمایه‌گذاری واحدهای بزرگ اقتصادی در طرح و پروژه‌های استان‌ها، افزایش دیپلماسی اقتصادی به ویژه اقدامات بازاریابی و بازرگانی محصولات مزیت‌دار نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.