ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۵ درصدی نزاع و درگیری در استان خبر داد.

نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی مازندران

به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی افزود: در سال گذشته ۲۱ هزار ۳۲۸ نفر به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نزاع به ترتیب در شهرهای ساری و میاندرود، بابل و آمل اتفاق افتاد، یادآور شد: کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای فریدونکنار و سوادکوه رخ داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

دکتر عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم، مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.