معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اوقات فراغت نباید فرصتی برای درس خواندن مجدد دانش اموزان باشد بلکه فرصتی برای پرورش استعدادهای آنان است.

اوقات فراغت دانش آموزان را صرف دوباره درس خواندن نکنید/آگاهی دهی به خانواده ها مانع بروز آسیب به کودکان در فضای مجازی می شود

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی "قدس آنلاین" اظهار کرد: بر اساس ساختار و تقسیمات انجام شده مدیریت اوقات فراغت دانش اموزان بر عهده معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش است.

کودکی کودکان را از آنها سرقت نکنیم 
 
وی با بیان اینکه نباید کودکی کودکان را از آنها سرقت کنیم، افزود: اوقات فراغت نباید فرصتی برای درس خواندن مجدد دانش اموزان باشد بلکه فرصتی برای پرورش استعدادهای آنان است.

کودکان را با سرعت به دنیای بزرگسالی پرتاب نکنید

حکیم زاده خاطر نشان کرد: کودکان را با سرعت از دنیای کودکیشان به دنیای بزرگسالان پرتاب نکنیم و اجازه داده شود تا آنان نیز دوران کودکی خود را به طور طبیعی طی کنند و در عین حال از کودکی خود لذت ببرند.
وی ادامه داد: باید از اوقات فراغت برای پرورش مهارت ها استفاده کرد و مهارت هایی را که در طول سال تحصیلی امکان و زمان پرورش یافتن برایشان وجود نداشت زمینه رشد همه جانبه آنها در طول تعطیلات تابستان فراهم شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات و برنامه های معاونت ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص فضای مجازی و گسترش آن و همچنین خطراتش برای کودکان چیست؟ گفت: شورای عالی فضای مجازی مسئولیت کار در این حوزه را بر عهده گرفته و معاونت آموزش ابتدایی نیز عضو این شورا است و سیاستگذاری می کند و اقدامات به طور منظم شروع شده است.

سواد رسانه ای کودکان از والدینشان بیشتر است

وی خاطر نشان کرد:آگاهی سازی به خانواده ها در حوزه فضای مجازی نکته مهم و مورد توجهی است و با توجه به تحولات در این عرصه می توان گفت که سواد فناوری اطلاعات بسیاری از کودکان نسبت به والدینشان بیشتر است.

آگاهی دهی به خانواده ها مانع بروز آسیب ها در فضای مجازی به کودکان می شود

حکیم زاده اذعان داشت: آگاهی دهی به خانواده ها در حوزه فضای مجازی مانع بروز بسیاری از خطرات و آسیب های جدی به کودکان در این عرصه می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش  افزود: با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی می توان برای اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین فرصت های آموزشی فراهم و ایجاد کرد.
وی در پایان گفت: با ایجاد فرصت و زمینه در واقع انگیزه های بسیاری را می توان برای دانش آموزان به ویژه کودکان فراهم کرد تا از فضای آسیب رسان در عرصه مجازی دور شوند و مصون بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.