رئیس سازمان بهزیستی گفت: امسال ۱۴۰ اورژانس اجتماعی در شهرهایی با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر در سراسر کشور راه اندازی می شود.

 رئیس بهزیستی: ۱۴۰ اورژانس اجتماعی امسال در کشور راه اندازی می شود

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در گلزار شهدای خرم آباد در جمع خبرنگاران از مهم ‌ترین برنامه ‌های سازمان بهزیستی را تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی عنوان کرد و افزود: چهار اورژانس از این تعداد در استان لرستان راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه اعتبار لازم در برنامه ششم توسعه برای راه اندازی این اورژانس ها در نظر گرفته شده، گفت: در پی برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده استان ‌ها و مناطق مختلف کشور برای توسعه اورژانس اجتماعی مشخص و بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته است.
رئیس سازمان بهزیستی پیشگیری را از اولویت های این سازمان در بحث اوتیسم و آلزایمر دانست و اظهار کرد: اختلالات طیف اوتیسم یکی از معضلاتی است که با آن روبرو هستیم.
وی افزود: طبق نرم جهانی اوتیسم به ازای هر ۱۰۰ کودک متولد شده یک نفر در معرض ابتلا به این اختلال قرار دارد لذا تلاش ما شناسایی این اختلال زیر سه سال است تا بتوان از این طریق شدت بیماری را کنترل و مهار کرد.
محسنی بندپی اختلال طیف اوتیسم را ناشی از رشد نکردن سلول های عصبی و مغزی دانست و گفت: گسترش مراکز روزانه اوتیسم و ایجاد شرایطی برای مراقبت های شبانه روزی موقت از برنامه های سازمان بهزیستی است.
وی افزود: حدود ۲ هزار ۸۰۰ نفر در حدود ۷۰ مرکز مراقبت های روزانه اوتیسم تحت مراقبت، آموزش، ارتقا و رشد سلول های مغزی هستند.
رئیس سازمان بهزیستی روز یکشنبه در بدو ورود به خرم آباد به مقام شامخ شهدای لرستان ادای احترام کرد.
بهره برداری از چهار اورژانس اجتماعی در لرستان، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در اتان از دیگر برنامه های سفر محسنی بندپی به لرستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.