وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه خوشحالیم که در شکل گیری افغانستان جدید نقش داشتیم، گفت: به مردم افغانستان وعده می‌دهم که در تمام عرصه‎ها همراه آنان باشیم.

خشونت موجود در منطقه دامن گیر کسانی می شود که به خشونت ها دامن زدند/ در عرصه های بین المللی همراه مردم افغانستان هستیم

 به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با صلاح الدین ربانی، همتای افغان خود در نشست خبری مشترک با وی گفت: از دولت و مردم خوب همسایه مان افغانستان به خاطر مهمان نوازی از ما تشکر می کنم.

وی افزود: اقدامات تروریستی اخیر علیه مردم افغانستان را محکوم کرده و با خانواده های آنها ابراز همدردی می کنیم.

ظریف گفت: ما و افغانستان در منطقه خطرناکی حضور داریم که به دلیل حرکت بیگانگان دست خوش حرکت های افراطی شده و همچنان تلاش هایی برای این اقدامات در حال صورت گیری است. اما این خشونت ها دامن گیر کسانی می شود که به این خشونت ها دامن زدند.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: ما نیاز داریم بدون تمایز بین گروه های خشونت طلب و افراط گرایان و کسانی که برای تامین منافع مالی خود از تروریست حمایت کرده و از مردم منطقه با توزیع مواد مخدر قربانی می گیرند برای مقابله با هم همکاری کنیم.

وی گفت: ایران و افغانستان زمینه مشترک همکاری زیادی دارند، برای مبارزه با قاچاق انسان، ترور، تروریسم، مواد مخدر از طریق پول های کثیف می توانیم همکاری کنیم که به نفع مردم دوکشور است.

ظریف گفت: برای همکاری در حوزه اقتصاد، ترانزیت، حمل و نقل و تقویت زیرساخت های افغانستان آمادگی داریم تا در کنار مردم این کشور همسایه باشیم.

ظریف تصریح کرد: مهمانان ما از افغانستان شمار قابل توجه هستند ۴۱۰ هزار دانش آموز افغانی در مدارس ایرانی و ۱۷ هزار دانشجوی افغانی و ۳ میلیون شهروند افغانی ائم از شهروندان قانونی یا بدون طی مراحل قانونی در ایران هستند که می توانیم ضمن قانونمند کردن حضور مهمانان افغان همکاری های بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: همکاری های آبی، حفظ محیط زیست، تقویت مبانی دوستی و برادری بین دو کشور از دیگر زمینه های همکاری های ماست.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به همکاری های بین المللی خاطرنشان کرد:  از حمایت هایی که افغانستان از ایران در مجامع بین الملل داشته تشکر می کنم و به مردم افغانستان وعده می دهم که در تمام عرصه های بین الملل همراه آنها باشیم. خوشحالیم که در شکل گیری افغانستان جدید نقش داشتیم و در آینده این کشور نیز در کنار مردم و دولت افغانستان خواهیم بود.

ظریف در پایان ابراز امیدواری کرد در این سفر مسیر خوبی را در برنامه های پیش رو ترسیم کرده و مسیر خوبی را برای برنامه های آینده هموار کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.