خرم آباد- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز اوتیسم در سال ۹۶ گسترش می‌یابد و ۱۴۰ اورژانس افتتاح می‌شود.

مراکز مراقبت اوتیسم در سراسر کشور گسترش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت بحث پیشگیری و اولویت برنامه‌ریزی‌ها شناسایی به‌موقع و مداخلات به هنگام است اظهار داشت: یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم بحث اختلالات طیف اوتیسم است که بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده نرم جهانی آن به‌گونه‌ای است که به ازای ۱۰۰ کودکی که متولد می‌شود یک نفر مبتلابه اختلال طیف اوتیسم است.

وی افزود: باید در سن زیر دو الی سه سال شناسایی به‌موقع داشته باشیم، طیف اختلال اوتیسم که عدم رشد سلول‌های عصبی و مغزی است تعریف‌شده که بنا به علم و پیشرفت تکنولوژی تا سن هشت و ۹ سالگی می‌تواند تکامل پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: اگر بتوانیم زیر سه سال شناسایی و مداخلات استاندارد، با کیفیت، علمی و کارشناسی باشد به‌طور یقین آن شدت بیماری که بعداً ممکن است وجود داشته باشد کنترل و مهار می‌شود.

وی بیان کرد: از سیاست‌های بهزیستی شناسایی به‌موقع است، باید مداخلات استاندارد و به هنگام باشد، گسترش مراکز روزانه اوتیسم و شرایطی که در چند استان انجام‌شده تا مراقبت‌های شبانه‌روزی موقت داشته باشیم و اگر خانواده‌ها  در مسافرت و مراسمی باشند بتوانند این  کار را انجام دهند.

محسنی بندپی تصریح کرد: نمونه آماری نیز برای ما مشخص می‌کند که این اقدام نیز از استراتژی‌های سازمان است تا بتوانیم  این کار را کامل کنیم؛ در بحث  آلزایمر نیز اگر شناسایی‌ها به‌موقع و به هنگام باشد می‌توان از شدت بیماری  پیش‌گیری کنیم و به طیف شدید اختلال مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر در حدود ۷۰ مرکز مراقبت‌های روزانه اوتیسم  تحت مراقبت، آموزش و ارتقا رشد تعاملی سلول‌های عصبی هستند و بنا داریم در سال ۹۶ گسترش مراکز اوتیسم را داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال ۹۶ ، ۱۴۰ اورژانس افتتاح می‌شود که امروز در استان لرستان چهار اورژانس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.