کاخ سفید اعلام کرد که مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با رئیس مجلس ملی ونزوئلا که از منتقدان کلیدی رئیس جمهور این کشور بشمار می رود، دیدار و گفتگو کرده است.

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با منتقد کلیدی رئیس جمهور ونزوئلا

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، مقامات کاخ سفید روز شنبه اعلام کردند که در دیدار «هربرت مک مستر» مشاور  امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با رئیس مجلس ملی ونزوئلا، دو طرف بر سر لزوم پایان فوری و مسالمت آمیز بحران سیاسی در کاراکاس به توافق رسیدند.

«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا و «خولیو بورگس» رئیس مجلس ملی ونزوئلا در خصوص «لزوم پایبندی دولت کاراکاس به قانون اساسی ونزوئلا، آزادی زندانیان سیاسی، احترام به مجلس ملی، و برگزاری انتخابات آزاد و دموکراتیک» با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.  

این درحالی است که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا که هفته هاست با اعتراضات گسترده علیه دولت خود روبرو شده است، دوشنبه گذشته از تشکیل یک مجلس جدید ملی خبر داد؛ مجلسی که به زعم مخالفان دولت، اقدامی در جهت انحصار قدرت و به حاشیه راندن مجلس ملی کنونی است.

خولیو بورگس که رهبری مخالفان  «نیکلاس مادورو « را برعهده دارد،  در واکنش به این اقدام رئیس جمهور ونزوئلا از مردم خواست تا علیه دولت این کشور دست به شورش و اعتراض بزنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.