بجنورد- صبح یک شنبه نخستین بازارچه دانش آموزان کارآفرین خراسان شمالی با حضور مسئولین استانی در سالن کارگران امام علی (ع) بجنورد به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

نخستین بازارچه دانش آموزان کارآفرین خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در این آیین گفت: در این بازارچه حدود ۳۰۰ دانش آموز استان در حدود ۱۰۰ غرفه، توانمندی ها و کارآفرینی خود در زمینه های مختلف تولید و خدمات را عرضه کرده اند.

حسن نوری یکی از اهداف این بازارچه را آشنایی دانش آموزان با فضای کسب و کار در کنار آموختن علم عنوان کرد.

وی افزود:در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در این استان پرداخت شد که با تزریق این میزان اعتبار تسهیلاتی برای پنج هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

نوری با اشاره به اینکه برای اشتغال زایی باید به ایجاد کسب و کارهای کوچک توجه شود خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در بستر ایجاد کارخانه ها و واحدهای تولیدی بزرگ گران قیمت است و هزینه های زیادی نیاز دارد اما این میزان شغل که در سال گذشته با اعطای تسهیلات اعتباری ایجاد شد در بستر واحدهای بزرگ تولیدی نبود بلکه در قالب شغل های کوچک ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی نیز گفت: این بازارچه مصداقی از تحقق شعار سال است و در آن مبانی علم، اقتصاد و عمل در کنار هم جمع شده و به دانش آموزان فرا داده می شود.

محمود دلپسند اظهار کرد: باید بتوانیم توانمندی، ظرفیت ها و استعدادهای دانش آموزان در بخش های مختلف را شناسایی و پرورش دهیم.

وی افزود: برای حرکت در مسیر توسعه، تولید و اشتغال یکی از نیازهای مهم جامعه است و برای رسیدن به اهداف توسعه در آینده باید دانش آموزان با مفاهیم آن آشنایی پیدا کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.