آقای روحانی باید ببینید چه کاری با کشور کردید و چه بلایی سر مردم آوردید، این بحث های انحرافی را رها کنید و پاسخگوی عملکرد چهار ساله خودتان باشید. اگر شما درست کار می‌کردید الان نگران رای آوردنتان نبودید و با کاندید پوششی وارد انتخابات نمی‌شدید.

آقای روحانی پاسخگوی عملکرد چهار ساله خودتان باشید!

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد مهدی مقدم استاد دانشگاه آزاد کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار استادنیوز به تحلیل مناظره دوم میان نامزدها پرداخت.
وی درخصوص رویکرد کلی نامزدها در جریان مناظره دوم و بهترین و ضعیف ترین عملکرد بین ۶ نفر خاطر نشان کرد:
«اول باید خدارا شکر کنیم که چنین آزادی هایی در مملکت ما وجود دارد و افراد می‌توانند نظرات خود را آزادانه به گوش مردم برسانند. امیدوارم مردم نیز با دیدن این مناظره ها با درک بالا و تیزبینانه به انتخاب اصلح برسند. ما باید این برنامه ها را دنبال کنیم تا متوجه شویم چه کسی برایمان و آینده کشور مفید است و می‌تواند مشکلات موجود را حل کند. در مناظره دوم شاهد حرف های بی‌ربط و دور از شان، از سوی برخی نامزدها مانند آقای روحانی و جهانگیری بودیم. مثلا آقای روحانی برای اینکه پوششی روی خدمات ناقص و ناکارآمد خودشان بگذارند گفتند چرا درآستانه مذاکرات روی موشک های آزمایشی مرگ براسرائیل و آمریکا نوشتید».

مقدم در ادامه خاطر نشان کرد: «آقای روحانی باید ببینید چه کاری با کشور کردید و چه بلایی سر مردم آوردید، این بحث های انحرافی را رها کنید و پاسخگوی عملکرد چهار ساله خودتان باشید. اگر شما درست کار می‌کردید الان نگران رای آوردنتان نبودید و با کاندید پوششی وارد انتخابات نمی‌شدید. شما هنوز به شعور اقتصادی و فرهنگی لازم برای اداره کشور نرسیدید. آقای جهانگیری هم انشایی از قبل نوشته داشتند و در پاسخ به سوال ها از آن انشا قرائت می‌کردند. اما در مقابل آقای رئیسی، قالیباف و میرسلیم مطالب خوبی را بیان کردند و آقای روحانی جز لبخند زدن و تمسخر کار دیگری در برابر این نقدها انجام ندادند».

وی در رابطه با اقدامی که رئیس جمهور آینده باید درقبال برجام و بدعهدی های آمریکا از خود نشان دهد اظهار داشت: «باید بدانیم اسلام از قدرت و اقتدار بالایی برخوردار است لذا اگر فرد انتخاب شده خود را رئیس جمهور کشور اسلامی بداند باید مقتدرانه در برابر اینگونه عهدشکنی ها برخورد کند. فرد منتخب باید طبق مبانی قرآنی ما برابر ظلم های ناروایی که به کشور شده ایستادگی کند. هرجایی که ما محکم ایستاده ایم و جواب دندان شکن در برابر اقدامات آمریکایی ها داشتیم آنها کوتاه آمدند و باعث پیشرفت ما شده است. در مقابل هرجا ضعف از خودمان نشان دادیم نه تنها پیشرفت نکردیم بلکه حقمان را نیز خورده اند. لذا رئیس جمهوری که دنبال برجام و استکبار و خارج باشد نه تنها مشکلات مملکت حل نمی‌شود بلکه بر مشکلات و معضلات مردم و کشور افزوده می‌شود».

مقدم درخصوص درخواست رئیسی مبنی بر مناظره احمدی نژاد و روحانی اذعان داشت: این اقدام و پخش مناظره بین آقای روحانی و احمدی نژاد بستگی به سیاست نظام دارد. البته به عقیده من باید یک حقی برای آقای احمدی نژاد قائل شد. در این مدت اتهامات زیادی به ایشان زده شده و باید بررسی شود آیا ایشان مقصر بوده اند یا نه. درست است که یک سری نقص هایی در عملکرد اشان وجود داشت اما این کار شرافتمندانه ای نیست که تمام ناتوانی های خود را به ایشان نسبت دهیم».

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.