زاهدان -معاونت فنی راه آهن کشور گفت: این استان فضای بکری برای کار کردن دارد و با توجه به بندر چابهار و کنگان راه آهن شرق کشور نسبت به راه آهن غرب کشور سوددهی بیشتری دارد.

اختصاص یک درصد فروش نفت به توسعه ریلی/ استان سیستان و بلوچستان فضای بکری برای کار کردن است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ اولین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل،شریانهای حیاتی ، بلاهای جوی و طوفان در راه آهن جنوب شرقی با حضور معاون فنی و زیربنای راه آهن کشور و مدیر کل راه آهن جنوب شرق استان و مسئولان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

معاونت فنی راه آهن کشور با تاکید بر اینکه حمل و نقل عامل امنیت و ایمنی و بهره بری و عام المنفعه است اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان یک فضای بکر برای کار کردن است و راه آهن شرق کشور با حضور بندر چابهار ، کنگان از غرب کشور سودمندتربوده است.

دکتر یزدانی تصریح کرد: یک درصد از فروش نفت کشور برای ریل اختصاص یافته است و افزایش توسعه ریلی منجر به افزایش حمل ونقل باری می شود.

وی در ادامه افزود: اقدامات انجام شده در جهت بیرون آوردن بار از جاده و همچنین در بحث کاهش تلفات انرژی است که باید از کشورهای پیشرفته در زمینه ریلی و جاده ای الگو برداری شود .

میرکل راه آهن جنوب شرق کشور نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته افتتاح قطار گندم و تحقق حمل نفت و گاز استان توسط راه آهن و جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل ریلی موجب حذف ۵۱ هزار خودرو از سطح جاده ها شد،افزود: در بدترین شرایط آب و هوایی توانستیم گاز استان را تامین کنیم.

مجید ارجونی بیان کرد: با تکمیل خط ریلی چابهار – زاهدان رشد چشمگیری در بحث حمل بار خواهیم داشت، همچنین اتصال این خط به خطوط حمل و نقل ریلی کشور کمک بسیار بزرگی به توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.