کرمان- نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از وجود تعداد زیاد نیروی غیر بومی در استان کرمان خبر داد و گفت: بنده به‌عنوان نماینده مردم، تذکرات لازم را به مسئولین مربوطه داده‌ام، اما آنچه به جایی نرسد، فریاد است و فریاد.

معضل شدید بیکاری در کرمان/  بیش از ۲۰۰۰ نیروی غیربومی در کرمان وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، شهباز حسن‌پور با بیان اینکه متأسفانه امروز بیش از ده‌ها شرکت در استان کرمان در حال فعالیت هستند که دفاتر آن‌ها در استان کرمان نیست و مالیات و عوارض آن‌ها در کرمان پرداخت نمی‌شود، گفت: نیروی کار این شرکت‌ها حتی از نیروهای غیر بومی است و با توجه به این‌که استان کرمان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است، بنابراین با معضل شدید بیکاری در استان روبرو هستیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی این اقدام را بسیار نازیبا و ناپسند دانست و خاطرنشان کرد: از مدیران و مسئولین استان مجدانه درخواست دارم که سریع‌تر تکلیف این شرکت‌ها را روشن کنند.
وی سرمایه اصلی استان کرمان را نیروی انسانی آن برشمرد و افزود: استان کرمان نیروهای متخصص، متعهد، کاردان، شایسته و تحصیل‌کرده زیادی دارد که متأسفانه نیروی بیکار استان کرمان زیاد است و اکنون صدای خانواده‌ها در شهرستان‌ها بلند شده و به فرمانداری‌ها و نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند تا تدابیری برای برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان آن‌ها اندیشیده شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیازمند تغییر رویکرد مدیران استان به این موضوع هستیم، چون این شرکت‌ها از منابع و امکانات استان کرمان استفاده می‌کنند، اما مالیات و عوارض خود را به حساب تهران واریز می‌کنند.
وی از سرخوردگی جوانان استان کرمان سخن به میان آورد و تصریح کرد: در همه نقاط کشور شرایط استفاده از نیروی بومی تعریف شده است.
حسن‌پور از تعداد زیاد نیروهای کار غیربومی در استان کرمان خبر داد و گفت: این موضوع، استان کرمان را دچار مشکل کرده است و در آینده قطعاً این موضوع به یک بحران کارگری تبدیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: متأسفانه فقط در حوزه شهرستان سیرجان بیش از ۲۰۰۰ نیروی غیربومی، غیراستان کرمانی وجود دارد و بنده به‌عنوان نماینده مردم، تذکرات لازم را به مسئولان مربوطه داده‌ام، اما آنچه به جایی نرسد، فریاد است و فریاد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این موضوع را به معاون سیاسی امنیتی استانداری و فرماندار متذکر شده‌ام، اما تاکنون هیچ اقدام عملی از سوی معاون سیاسی استاندار و فرماندار سیرجان صورت نپذیرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.