آیت الله اراکی با بیان اینکه بزرگترین آرزوی مصلحان جهان بشر ایجاد وحدت در جهان است، گفت: قرآن کریم تأکید دارد که هدف انبیاء ایجاد جامعه‌ای واحد مبتنی بر عدل و برابری است.

ایجاد وحدت در جهان، راه برون رفت از مشکلات و بزرگترین آرزوی مصلحان جهان

به گزارش «قدس آنلاین»،  نشست علمی «صلح کلید امنیت جهانی در پرتو پیام رسول الله(ص)» با نگاهی به زندگی، آراء و اندیشه‌های آیت الله علامه حاج میرزا خلیل کمره‌ای از منادیان وحدت اسلامی صبح روز یکشنبه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تهران برگزار شد.

آیت الله «محسن اراکی»  دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که در مباحثات مورد توجه قرار می‌گیرد این است که اسلام طرز تفکر و نظامی را عرضه می‌کند که این نظام توانایی برقراری جامعه واحد را در خود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه بزرگترین آرزوی مصلحان جهان بشر ایجاد وحدت در جهان است، افزود: قرآن کریم تأکید دارد که هدف انبیاء ایجاد جامعه‌ای واحد مبتنی بر عدل و برابری است.

آیت الله اراکی اظهار داشت: اینکه همواره مصلحان جوامع بشری بویژه مصلحان جامعه اسلامی بر پیام وحدت و وحدت گرایی تأکید داشتند به این دلیل است که آنها ایمان دارند که تنها راه برون رفت جوامع بشری از مشکلات و پراکندگی، وحدت است.

وی در ادامه با اشاره به جامعیت شخصیت آیت الله کمره‌ای، تأکید کرد: آثار علمی این اندیشمند بزرگ در همه عرصه‌های دینی قابل توجه است و آثار گران‌سنگی از ایشان برجای مانده است.

آیت الله اراکی افزود: مرحوم کمره‌ای با فقه، اصول، تفسیر، فلسفه، معارف عمومی و مسائل اجتماعی اسلام آشنا و صاحب‌نظر بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب برای انتشار آثار مرحوم کمره‌ای از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی اعلام آمادگی کرد تا با همکاری حجت الاسلام ناصرالدین کمره‌ای فرزند آن مرحوم اندیشه‌های این فیلسوف عرضه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.