رئیس سنای افغانستان با اشاره به گزارش‌هایی از حضور نظامیان روسی برای مشاوره به طالبان در شمال و سایر نقاط این کشور، خواست تا حکومت وحدت ملی مواضع خود را در برابر روسیه مشخص کند.

مشاوره نظامیان روسی به طالبان؛ موضع حکومت وحدت ملی در قبال روسیه مشخص شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس سنای افغانستان بار دیگر در صحن این مجلس، روسیه را به ناامن سازی شمال این کشور و حمایت از طالبان متهم کردند.

«فضل‌هادی مسلمیار» رئیس مجلس سنا اعلام کرد که شکایت‌هایی از دخیل بودن مشاوران روسی در ناامنی‌های شمال و ارائه مشاوره نظامی به طالبان گزارش شده است.

وی تاکید کرد که نهادهای امنیتی افغان باید در مورد این موضوع توضیح دهند.

مسلمیار افزود: حکومت افغانستان باید موضع خود در قبال روسیه را مشخص کند تا مردم کشورش نیز در این مورد تصمیم بگیرند.

رئیس سنای افغانستان با اشاره به تجاوز شوروی سابق به این کشور هشدار داد که روسیه به افغان‌ها بدهکار است و نباید بار دیگر در افغانستان مداخله کند.

از سوی دیگر، «زلمی زابلی» سناتور افغان نیز مدعی شد که گزارش‌های وجود دارند که شهرستان «قلعه‌زال» ولایت قندز با کمک مشاوران نظامی روسیه سقوط کرده است.

پیش از این نیز برخی مقامات محلی افغان در ولایت قندز از حضور مشاوران نظامی روسیه و کمک تسلیحاتی این کشور به گروه طالبان خبر داده بودند.

واشنگتن همواره روسیه را به حمایت از طالبان در افغانستان متهم کرده است اما روسیه مدعی است که فقط در حد تماس با طالبان ارتباط دارد.

هفته گذشته مقامات امنیتی افغان نیز اظهار داشتند که نظامیان روسی در شهرستان‌های ولایت ارزگان در مرکز افغاستان مشاهده شده‌اند.

گروه طالبان نیز در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای هرگونه حمایت روسیه از این گروه را به شدت رد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.